گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

فرصت فروش دلار در کانال ۲۴؟ + نمودار

کدخبر: ۴۱۷۵۸۲
اقتصادنیوز: نوسان گیران نتوانستند دلاررا بالای محدوده ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومانی تثبیت کنند. عدم تثبیت دلار موجب شد که فروشندگان به بازار برگردند و اسکناس آمریکایی به سمت ابتدای کانال ۲۴ هزار تومانی حرکت کند.
فرصت فروش دلار در کانال ۲۴؟ + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در نتیجه این اتفاق انتظارات افزایشی در بازار ارز کاهش یافت. کاهش انتظارات افزایشی در شرایطی رخ داد که اسکناس آمریکایی نسبت به قیمت بسته شده پنج شنبه بیش از یک درصد افزایش قیمت را نشان می داد.

به گفته فعالان، افت قیمت در انتهای وقت روز دوشنبه چنین باوری را در بازار ایجاد کرد که معامله گران تنها سعی کردند، فرصت فروش موقت دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی را ایجاد کنند. البته عده ای از فعالان نیز اعتقاد داشتند که عرضه بازارساز زمینه ساز عقب نشینی معامله گران شد. از نگاه آن ها اگر قیمت دلار روز سه شنبه به زیر ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان برنگردد،‌ خریداران بار دیگر قدرت را در دست خواهند گرفت.

رفت و برگشت یک روزه دلار

دلار که پنج شنبه هفته گذشته در محدوده ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومانی به کار خود پایان داده بود، روز دوشنبه بالای مرز ۲۴ هزار تومانی آغاز به کار کرد و در مقطعی حتی به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومانی حرکت کرد. با این حال، از اواخر روز به تدریج فروشنده ها در بازار بیشتر شدند و قیمت در مسیر نزولی قرار گرفت. به گفته فعالان، بازار از ابتدای روز تحت تاثیر آغاز جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داشت ولی زمانی که خریداران از ورود به بازار بالای مرز ۲۴ هزار تومانی احتیاط کردند، جریان معاملات به سود فروشندگان تغییر کرد.

واکنش سکه به رشد دلار

در اولین روز کاری هفته، سکه بازان به کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی توجهی نکردند. معامله گران سکه با تکیه بر افزایش قیمت دلار،‌ خریدهای خود را بالا بردند و فلز گران بهای داخلی را به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بازگرداندند. این افزایش در حالی صورت گرفت که بهای طلا در بازارهای جهانی به زیر محدوده هزار و ۸۹۰ دلار رفته بود.

با توجه به برگشت قیمتی دلار در انتهای وقت دوشنبه، ممکن است میزان فروش ها در بازار سکه نیز افزایش پیدا کند و فلز گران بهای داخلی بار دیگر به زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برگردد.

  • IMG_20210607_202519_605
  • IMG_20210607_202517_962
  • IMG_20210607_202516_183
  • IMG_20210607_202511_559
  • IMG_20210607_202509_830
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید