مهمترین پیام های ناظر بازار سهام 16 شهریور 1400

جزییات جدید از دو عرضه اولیه فردا/ پذیره نویسی اوراق مرابحه جدید از فردا

کدخبر: ۴۳۸۸۵۱
اقتصادنیوز: جزییات دو عرضه اولیه بورس و فرابورس اعلام شد.
جزییات جدید از دو عرضه اولیه فردا/ پذیره نویسی اوراق مرابحه جدید از فردا

به گزارش اقتصادنیوز، مهمترین پیام ناظر بازار به جزییات عرضه اولیه فردا بر می گردد. براین اساس سهمیه خرید در عرضه اولیه نماد معاملاتی شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیاتک(کیمیاتک)برای هر کدمعاملاتی حقیقی و حقوقی حداکثر300 سهم می باشدو همچنین دوره زمان سفارشگیری عرضه اولیه مذکور در روز چهارشنبه 17 شهریور از ساعت 7:30 تا 10:30 خواهد بود.تعداد 180 میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم به غیر از صندوق های سرمایه-گذاری در روز عرضه اختصاص خواهد یافت و تعداد 45 میلیون سهم نیز صرفأ به صندوق های سرمایه گذاری در 20 شهریور به قیمت کشف شده در روز عرضه (17 شهریور) اختصاص خواهد یافت. همچنین خریداران عرضه اولیه در نماد کیمیاتک به تعداد تخصیص داده شده در روز عرضه اولیه دارای اختیار فروش تبعی این سهام خواهند بود.

همچنین تعداد 4 میلیارد سهم از سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان (سهامی عام) برای اولین بار پس از پذیرش در بازار اول فرابورس ایران در نماد (فجهان1) به روش ثبت سفارش، عرضه می گردد. فردا 17 شهریور اوراق اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید 18 تیر 1403 نیز برای اولین بار پس از پذیرش در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران در نماد (اخزا0031) عرضه می‌شود.

در معاملات امروز تعداد 70 میلیون سهم معادل 2.19 درصد از سهام صنعتی زر ماکارون (غزر4) به ارزش 231.2 میلیارد تومان متعلق به آقای آرش سلطانی به صورت یکجا و نقد یا شرایطی (طبق شرایط اعلامی) و به قیمت پایه هر سهم 3300 تومان عرضه و انجام شد . معامله مذکور تا احراز شرایط به صورت غیر قطعی باقی خواهد ماند.  

همچنین پذیره‌نویسی اوراق مرابحه عام دولت در نماد « اراد90» (واجد شرایط خاص)، فردا چهارشنبه 17شهریورماه انجام میشود. امروز پذیره‌نویسی اوراق باقی‌مانده مرابحه عام دولت در نمادهای «اراد86» و «اراد87» صورت گرفت. دوره بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در نماد حریل و ومعلم از فردا 17 شهریور تمدید میشود.

 

 

  • 1
  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید