مهمترین پیام های ناظر بازار سهام 30 شهریور 1400

معاملات یک سهم معروف تایید نشد/ عرضه اولیه امروز چگونه انجام شد

کدخبر: ۴۴۲۲۰۴
اقتصادنیوز: عرضه اولیه امروز با قیمت 2030 تومان به ازای هر سهم انجام شد.
معاملات یک سهم معروف تایید نشد/ عرضه اولیه امروز چگونه انجام شد

به گزارش اقتصادنیوز، بخشی از معاملات امروز نماد بانک پاسارگاد (وپاسار) به دلایل نظارتی به تایید ناظر بازار در بورس نرسید. همچنین معاملات امروز در نمادهای (تملی8061)، (تملی8091)،(تملی7071) و (تملی7021) در فرابورس به تایید ناظر بازار نرسید.

همچنین در عرضه اولیه روز جاری 10 درصد از کل سهام شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز معادل 90 میلیون برگه سهم به روش ثبت سفارش به سرمایه‌گذاران غیرمستقیم عرضه شد. طی رقابت بین مشارکت‌کنندگان در عرضه اولیه شکام، این سهم در نرخ 2030 تومان روی تابلو بازار دوم فرابورس ایستاد.  دامنه قیمت در ثبت سفارش این سهم نیز از 1616 تومان تا 2030 تومان بود که سهم در سقف قیمتی معامله شد. همچنین بر اساس گزارش ارزش‌گذاری، قیمت ارزش‌گذاری‌شده 2847.2 تومان و قیمت مبنا 1845.5 تومان به ازای هر سهم اعلام شده بود. محدودیت حجمی (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) در نماد صنایع شیمیایی کیمیا گران امروز (شکام1) از روز چهارشنبه 31 شهریور به میزان 10 هزار سهم تعیین می شود.

براساس اطلاعیه پیام ناظر در بورس، دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش روی سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) در سررسید بهمن ماه 1400 و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) در سررسید دی ماه 1400، از روز یکشنبه 4 مهر در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می شود.

همچنین دیگر پیام های ناظر بازار، بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در نماد معاملاتی «شکام1» از روز شنبه 3 مهر آغاز میشود. جلسه معارفه مربوط به توسعه سرمایه و صنعت غدیر نیز فردا برگزار میشود. در معاملات امروز، در بورس نماد سرمایه گذاری استان قم(وسقم)مشمول دستورالعمل رفع گره شد.

 

  • 1
  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید