وضع ذخایر کالاهای استراتژیک کشور چگونه است؟/ نگرانی از کمبود نهاده های دامی

کدخبر: ۵۸۹۲۷۹
اقتصادنیوز: بر اساس اظهارات رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص تامین نهاده‌های دامی به‌شدت مشکل داریم.
وضع ذخایر کالاهای استراتژیک کشور چگونه است؟/ نگرانی از کمبود نهاده های دامی

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان ذخایر کالاهای استراتژیک، گفت: به‌طور خاص در خصوص تامین گندم که یک کالای استراتژیک است، تا پایان شهریور ماه نزدیک به ۹ میلیون تن تولید داریم که ۵/ ۱۱ میلیون تن نیاز کشور است.

 او با اشاره به کمبود نهاده‌های دامی ادامه داد: در بحث نهاده‌های دامی به‌شدت مشکل داریم و این مشکل هم باید با برنامه‌ریزی صحیح حل شود. در این راستا باید تولید داخل را افزایش دهیم و از سوی دیگر صادراتمان را مدیریت کنیم. در بحث ارز نیز به دستگاه‌های مربوطه اعلام کردیم که مدیریت کنند و ارز مورد نیاز مربوط به نهادهای دامی از جمله ذرت، سویا و جو در اولویت قرار بگیرد تا مشکل برطرف شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ذخایر روغن نیز وضعیت خوبی دارد و در این بخش نیز مشکلی نداریم. در حال حاضر حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار تن واردات برنج داشتیم و علاوه بر این برنج تولید داخل نیز داریم که قیمت برنج تولید داخل پایین آمده و مشکلی نداریم.

همچنین غلامرضا نوری‌قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت ذخایر کالاهای استراتژیک، گفت: برخی کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دامی، گندم، روغن و برنج جزو کالاهای استراتژیک محسوب می‌شوند و میزانی هم برای ذخایر آنها تعریف شده است. با اطلاع می‌گویم که در این حوزه مشکل خاصی در کشور نیست و روند تامین و ذخیره روال عادی را طی می‌کند. او ادامه داد: البته در بحث دام و تامین برخی از نهاده‌های دامی  احتمال اینکه تکانه‌هایی باشد و ما را تحت تاثیر قرار دهد، وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید