چرا آمار اشتغال اعلام شده از طرف دولت، قابل باور نیست؟

کدخبر: ۶۰۴۷۹۲
اقتصادنیوز: روزنامه دنیای اقتصاد در شماره امروز خود نوشت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران 906هزار نفر از تابستان سال گذشته تا تابستان سال جاری به میزان «جمعیت شاغل» افزوده شده که در «بخش خدمات ۴۸۰هزار نفر»، «صنعت ۳۷۰هزار نفر» و «کشاورزی ۵۸هزار نفر» اشتغال ایجاد شده است
چرا آمار اشتغال اعلام شده از طرف دولت، قابل باور نیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد هر چند تعداد کل شاغلان هنوز نسبت به تابستان سال۹۸ رقم کمتری است، اما مجموعه آمارها در تابستان سال جاری نشان‌دهنده یک وضعیت ایده‌آل در کشور است. با این حال برخی از منتقدان معتقدند که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه این روند در نرخ بیکاری و آمار اشتغال جای سوال دارد.

آنها معتقدند آمار منتشر‌شده دارای شبهه است و افزایش حدود یک‌میلیون شغل در طول یک سال با وجود شرایط فعلی اقتصاد ایران بسیار دشوار است.  همان‌طور که نسبت اشتغال نقطه‌به‌نقطه در تابستان سال جاری افزایش یک‌درصدی را تجربه کرده، نرخ بیکاری در همین بازه زمانی با رشد منفی یک‌درصدی مواجه بوده است. در دومین فصل سال جاری نرخ بیکاری به 7.9درصد رسیده است. جمعیت بیکاران تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 217هزار نفری همراه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید