دو رمزارز دیگر تأییدیه «مرکز مالی بین‌المللی دبی» را دریافت کردند

مهرتایید امارات بر ریپل و تُن‌کوین!

کدخبر: ۶۰۸۰۹۷
اقتصادنیوز: رویکرد حمایتی سال‌های اخیر دولت امارات متحده عربی در حوزهٔ فناوری‌های نسبتاً نوظهور همچون رمزارزها، بلاک‌چین و هوش مصنوعی آن‌چنان قدرتمند و مداوم بوده که حتی برای سیاستمداران سخت‌گیر و محافظه‌کار هم جای انکاری باقی نگذاشته است. اداره خدمات مالی دبی (Dubai Financial Services Authority) با صدور تأییدیه برای ریپل و تُن کوین، این دو رمزارز را به فهرست خود اضافه کرد.
مهرتایید امارات بر ریپل و تُن‌کوین!

به گزارش اقتصادنیوز، اداره خدمات مالی دبی (DFSA) که پیش‌ازاین سه رمزارز مطرح دیگر را در فهرست رمزارزهای مورد تایید خود جای‌داده بود، دو شبکهٔ بلاک‌چین ریپل و تُن کوین را پس از بررسی و دریافت تأییدیه‌های نظارتی به‌عنوان رمزارزهای مورد حمایت فهرست کرد. شرکت‌ها، اصناف و… در مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) تا پیش‌ازاین می‌توانستند تنها از سه رمزارز برای تراکنش‌های خود استفاده کنند؛ اما ازاین‌پس آزادی عمل و سهولت بیشتری در تبادلات مالی خود خواهند داشت.

بنا به گزارشی که در اکوایران منتشر شده است؛ اداره خدمات مالی دبی با صدور بیانیه‌ای در تاریخ ۲ نوامبر (مصادف با پنجشنبه ۱۱ آبان) با لیست‌شدن رمزارز ریپل (Ripple) با نماد XRP و تن کوین (Toncoin) با نماد TON در فهرست رمزارزهای مورد حمایت خود موافقت کرد. رمزارزهای جدید در کنار بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین در مرکز مالی بین‌المللی دبی (Dubai International Financial Centre) که در حاشیه بزرگراه شیخ زاید قرار گرفته، به رسمیت شناخته می‌شوند. این تأییدیه به مؤسسات مالی فعال در این منطقه ویژه اقتصادی اجازه می‌دهد تا از این ارزهای دیجیتال برای انجام تراکنش‌های خود استفاده کنند. در حال حاضر، بیش از ۴٬۰۰۰ شرکت در مرکز مالی بین‌المللی دبی مستقر هستند.

ریپل در سال ۲۰۲۰ دفتر مرکزی منطقهٔ MENA خود را در مرکز مالی بین‌المللی دبی افتتاح کرد. این امر نشان‌دهندهٔ اهمیت منطقهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا برای شرکت‌های حوزهٔ فناوری است. برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل در پی این اتفاق گفت:

«مشاهدهٔ تشویق اداره خدمات مالی دبی، پذیرش و استفاده از دارایی‌های دیجیتالی مانند ریپل برای ما حائز اهمیت است. این رویکرد موجب قرارگرفتن دبی در مرکزیت خدمات مالی پیشرو باهدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه خواهد شد و تسریع رشد اقتصادی این کشور را در پی خواهد داشت که برای ما بسیار خوشحال‌کننده است.»

مدیرعامل ریپل در پستی دیگر که در شبکهٔ اجتماعی ایکس منتشر شد ابراز داشت:

«رگولاتورهای دبی به طور مداوم رویکرد حامی نوآوری خود را نشان داده‌اند و این اعلامیه آخرین نمونه است.»

این اتفاق تنها چند روز پس از تصویب مقررات بنیادهای فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) توسط بازار جهانی ابوظبی صورت گرفت. مقررات بنیادهای فناوری دفترکل توزیع شده به‌تازگی و از اول نوامبر اجرایی شده است.

ما نیز می‌توانیم کشورهای پیشرو در منطقه را الگویی برای حرکت هرچه سریع‌تر کشور خودمان در این مسیر قرار دهیم. می‌توان همگام با پیشرفت‌های جهانی در این حوزه صرفاً در مناطق آزاد تجاری، سازوکاری را برای انجام مبادلات مالی فراهم کرد تا شاید هم جذابیت و آزادی عمل بیشتری برای تجار فراهم کرده باشیم و هم تا حدودی حداقل از گزند بخشی از تحریم‌ها در امان بمانیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید