گروه بانک‌داری رایفایزن در همکاری با بیت‌پاندا خدمات رمزارزی ارائه می‌دهد

ورود یک بانک بزرگ اتریشی به قلمرو رمزارزها!

کدخبر: ۶۱۲۲۹۷
اقتصادنیوز: رایفایزن مالک بزرگ‌ترین شبکه بانکی مستقر در اروپای مرکزی و شرقی است و سومین بانک بزرگ اتریش با هم‌شهری کوچک‌ترش یعنی شرکت ارز دیجیتال بیت‌پاندا (Bitpanda) برای توسعه زیرساخت معاملات ارز دیجیتال برای مشتریان وارد همکاری شد.
ورود یک بانک بزرگ اتریشی به قلمرو رمزارزها!

به گزارش اقتصادنیوز تا چند ماه آینده شعبه اتریشی گروه بانکداری رایفایزن، ارائه‌دهندهٔ خدمات مالی در سطح اروپا، به مشتریان خود اجازه انجام معامله بر پایهٔ دارایی‌های رمزنگاری شده می‌دهد. سخنگوی این بانک در این باره گفت: «انتظار داریم طی سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۴، خدمات معامله ارزهای دیجیتال در وین آغاز شود.»

رایفایزن مالک بزرگ‌ترین شبکه بانکی مستقر در اروپای مرکزی و شرقی است و به‌عنوان سومین بانک بزرگ اتریش شناخته می‌شود. شعبه مرکزی رایفایزن در شهر وین قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازارهای بورس وین و بورس اوکراین مبادله می‌شود. حال این گروه بانک‌داری بزرگ قصد دارد برای افزایش خدمات مالی به مشتریانش با هم‌شهری کوچک‌تر خود یعنی شرکت رمزارزی بیت‌پاندا که بیشتر به‌خاطر پلتفرم تبادل رمزارز خود شهرت دارد، همکاری کند. اپلیکیشن تلفن همراه Bitpanda علاوه بر خدمات‌دهی همانند یک صرافی ارز دیجیتال، امکان دسترسی به بازار کالا، اوراق بهادار و صندوق‌های قابل‌معامله در بورس را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

به گفتهٔ مسئولان این بانک، رایفایزن طی قرارداد همکاری خود با بیت‌پاندا تا اوایل سال جدید میلادی، پلتفرم سرمایه‌گذاری رمزارزی خودش را به مشتریان معرفی می‌کند. سخنگوی این بانک در بیانیه خود به تقاضای روبه‌رشد مشتریان برای راه‌اندازی یک پلتفرم سرمایه‌گذاری ساده با ویژگی‌های بصری کاربرپسند برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرده و گفته: قصد ما از اتخاذ این تصمیم، پایبندی به اصل مشتری‌مداری است. ما برای همگام‌شدن با نیازهای شما آماده‌ایم و از ارائهٔ این محصول در آینده نزدیک به بازار، هیجان‌زده هستیم. وی خاطرنشان کرد مشتریان این بانک به تمام رمزارزهای ارائه شده در پلتفرم شریک بانک یعنی بیت‌پاندا دسترسی خواهند داشت.

آقای Lukas Enzersdorfer معاون مدیرعامل بیت‌پاندا پیش‌ازاین طی مصاحبه‌ای گفته بود که خدمات جدید رایفایزن شامل طیف گسترده‌ای از رمزارزهای این صرافی است و امکان معاملهٔ بیش از ۲۵۰۰ رمزارز از جمله بیت‌کوین و اتریوم را برای مشتریان فراهم می‌کند. همچنین رایفایزن نسبت دسترسی همه مشتریان، از جمله مشتریان حقیقی، خرده‌فروشی‌ها و مشتریان حقوقی به خدمات تجاری بر پایهٔ رمزارزها ابراز تمایل کرده است. البته سخنگوی بیت‌پاندا خاطرنشان کرد: «این خدمات در گام نخست صرفا در اختیار مشتریان ساکن وین قرار خواهد گرفت.»

 حرکت این بانک بزرگ اروپایی به سمت ارزهای دیجیتال نشانه دیگری از پذیرش روبه‌رشد بیت‌کوین و اقتصاد غیرمتمرکز مبتنی بر آن است. رمزارزها با سرعت بالایی در اقصی‌نقاط دنیا در حال پذیرش هستند؛ به طور نمونه، اکتبر امسال شرکت بزرگ فراری امکان پرداخت با رمزارزها را فراهم کرد. لازم به ذکر است Raiffeisen Bank یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های اروپایی است و اولین شعبه آن در سال ۱۸۸۶ راه‌اندازی شده است. بر اساس آمارها تخمین زده می‌شود که گروه Raiffeisen تا انتهای ماه ژوئن صاحب سرمایه‌ای بالغ‌بر ۲۸۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت و ۲۴۸ میلیارد دلار وام پرداخت شده باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید