خبر جدید مجلس درباره احتمال تغییر قیمت گندم

کدخبر: ۶۲۴۳۵۸
اقتصادنیوز : سعیدی گفت: احتمال تغییر قیمت گندم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس وجود دارد.
خبر جدید مجلس درباره احتمال تغییر  قیمت گندم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معین‌الدین سعیدی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره قیمت ۱۷۵۰۰ تومانی برای خرید گندم از کشاورزان گفت: بر مبنای قانون، شورای قیمت‌گذاری شکل گرفته و علی‌القاعده این شورا باید با توجه به هزینه‌های کاشت، داشت، برداشت و مشکلاتی که کشاورزان دارند درباره قیمت گندم تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه به قیمت ۱۷۵۰۰ تومانی گندم رئیس کمیسیون کشاورزی به شدت معترض شده، اظهار کرد: این نوع قیمت‌گذاری، تناسبی با واقعیت‌های کشور ندارد و زمینه را برای واردات باز می‌کند و امیدوارم حتما در این خصوص تجدیدنظر صورت بگیرد.

وی بیان کرد: پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس برای گندم ۱۹ هزار تومان است. 

نماینده مردم شهر‌های چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند در مجلس تصریح کرد: قیمت ۱۷۵۰۰ تومانی برای گندم توسط سازمان برنامه و بودجه گرفته شده است.

خبر مرتبط
نرخ منطقی خرید تضمینی گندم اعلام شد/علت کاهش تولید گندم

اقتصادنیوز: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به آنالیز قیمت تمام‌شده از سوی گروه کارشناسی، نرخ منطقی خرید تضمینی هر کیلو گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

سعیدی گفت: در پرداخت مطالبات گندمکاران محدودیت منابع وجود دارد و راهکاری نداریم جز اینکه قیمت کنترل شود آن هم به بهای ضربه زدن به تولید و کشاورزان که امیدوارم این اتفاق نیفتد و شورای قیمت‌گذاری براساس یک کار کارشناسی که در آن هم شرایط دولت در نظر گرفته شود و هم به مطالبات به حق کشاورزان توجه شود، قیمت‌گذاری کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: احتمال تغییر قیمت گندم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس وجود دارد.

خبر مرتبط
اعتراض مجلس به دولت درباره قیمت گندم

اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به شدت نسبت به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری معترض است و باید مجددا این موضوع تعیین تکلیف شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید