نظر زیباکلام در مورد کاندیداتوری معاون اول

کدخبر: ۱۶۵۵۳۱
اسحاق جهانگیری در آخرین ساعات مهلت ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرد. اعلام داوطلبی او برای کاندیداتوری در شرایطی که حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور فعلی نیز یکی از کاندیداهاست و برای یک چهار سال دیگر نیز اعلام آمادگی کرده، تحلیل‌های گوناگونی را در میان صاحب‌نظران پیش‌کشیده است. هرکدام از این صاحب‌نظران می‌کوشند از دریچه نظر خود، این اتفاق را معنا و تفسیر کنند.
نظر زیباکلام در مورد کاندیداتوری معاون اول

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با تسنیم درباره ثبت‌نام اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی اصلاح‌طلبان معتقد بودند باید در انتخابات یک نامزد پوششی داشته باشیم  و دلایل مختلفی داشتند. برخی از موافقان نامزد پوششی از روحانی نارضایتی داشتند و می‌گفتند همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد روحانی نگذاریم و کاندیدای پوششی هم داشته باشیم.

عده دیگری معتقد بودند نامزد پوششی نه به‌واسطه رقیب روحانی یا آلترناتیو، بلکه به‌واسطه این است که اگر روحانی ردصلاحیت شد، جایگزین داشته باشیم مثل سال 92 که با رد صلاحیت مرحوم هاشمی، روحانی جایگزین شد. ثبت‌نام جهانگیری با انگیزه دوم صورت گرفت و اگر یک در هزار روحانی رد صلاحیت شد اصلاح‌طلبان غافلگیر نشوند و نامزدشان جهانگیری باشد.

زیباکلام با بیان اینکه روحانی بخشی از آنچه را که توانست در زمینه اقتصاد انجام داد و آن بخشی که انجام نشد قابل بحث است، گفت: باید دید کدام بخش از عدم تحقق وعده‌ها به روحانی بر می‌گردد و چقدر به بیرون قوه مجریه مرتبط است. بخش‌های مهمی از اقتصاد زیر نظارت روحانی و قوه مجریه نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ثبت‌نام محمد هاشمی در انتخابات گفت: ثبت‌نام محمد هاشمی و اسحاق جهانگیری ذیل روحانی تعریف می‌شود و این دو به نفع روحانی کنار خواهند رفت. اصلاح طلبان یک نامزد دارند و آن هم روحانی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید