چرا اصولگرایان از جهانگیری عصبانی هستند؟

کدخبر: ۱۶۷۰۸۸
پرسش اصلی همین است ؛محافظه کاران چرا از جهانگیری عصبانی هستند؟ آری؛بخشی از آن برمی گردد به درخشش او در مناظره نخست اما بخش مهم تر ماجرا برهم خوردن استراتژی های انتخاباتی این جریان است.مدعیان اصولگرایی از ماه ها پیش برای مناظره ها و میتینگ های انتخاباتی خود برنامه ریزی نموده بودند و یک سیبل را بیشتر پیش روی خود نمی دیدند.
چرا اصولگرایان از جهانگیری عصبانی هستند؟

در حقیقت آنان تصور نمی نمودند در نهایت اصلاح طلبان کاندیدای پوششی را وارد میدان کنند... ما بهرحال در دقیقه 90 به یکباره ورق برگشت و «اسحاق ِ حسن روحانی» وارد وزارت کشور شد و ثبت نام نمود.البته تا قبل از مناظره اول ،محافظه کاران آنچنان جهانگیری را جدی نگرفته بودند و فکر می‌کردند بیشتر از آن که ترفند اصلاح طلبان یک استراتژی دقیق انتخاباتی باشد یک شوی ساده است.حتی او را به استهزاء گرفته و خفیف می شمردند.

اما شد آنچه نباید می شد.«اسحاق ِ حسن روحانی» چنان طوفانی را به پا کرد که اکنون پس از گذشت 4 روز از مناظره نخست، مدعیان اصولگرایی به همراه رسانه‌های شان درگیر پدیده جهانگیری هستند. بنا بود دو کاندیدای اصولگرا حسن روحانی را شماتت کنند اما حملات گاه و بی‌گاه آقای معاون اول و جسارت وی سبب شد رئیس جمهور در حاشیه امن قرار گیرد و جهانگیری میدان داری کند.

فلسفه کاندیدای پوششی یا ضربه گیر همانطور که از نامش پیداست برای دفاع است نه حمله.اما «اسحاق ِحسن روحانی» بسان یک مهاجم ششدانگ عمل نمود و قبل از اینکه محافظه کاران بخواهند ضرب‌شستی نشان دهند چَک اول را می نوازد.

این موضوع برای مدعیان اصولگرایی گران آمده است.نشان به آن نشان که توپخانه تخریب علیه جهانگیری فعال شده است.این روزها در هر رسانه راستی که سرک می‌کشید بوی تخریب «اسحاق ِ حسن روحانی» به مشام می رسد.کار به جایی رسیده که گفته‌اند معاون اول رئیس جمهور محبوب دل آل‌سعود است! عجبا و حیرتا .در واقع اعتقاد دارند چون رسانه های عربستانی به اخبار انتخابات پرداخته اند و جهانگیری را به‌عنوان موفق‌ترین چهره مناظره معرفی کرده‌اند لذا او محب سعودی هاست! حال بگذریم از اینکه کاندیداهای اصولگرا در سیاه‌نمایی علیه دستاوردهای نظام سنگ تمام گذاشته و با یکدیگر به رقابت پرداخته بودند.

مع‌الوصف مشخص است درد اصلی کجاست.جهانگیری نشان داده نه کاندیدای پوششی است و نه ضربه گیر.شاید به این نام آمده اما در اصل یک کاندیدای تهاجمی و ضربه زن است که حرف های بسیاری برای گفتن دارد.او بی امان ضربه می زند و حریف را گیج می‌کند تا کاندیدای اصلی(حسن روحانی ) پلن بعدی را طراحی نماید.

درست مثل رقابت گروهی بوکسورها داخل رینگ. به قول خودش آمده از نگاه اصلاح طلبان از حسن روحانی دفاع کند.همینگونه هم عمل نموده است.به نام اصلاح طلبان آمده تا حسن روحانی را از گردنه خطرناک و حساس انتخابات 96 عبور دهد.او به تاوان همین مهم این روزها به شدت تخریب می‌شود. اما مهم نیست.مهم آن است که هم عقلانیت تداوم یابد و هم نقشه‌های خطرناک محافظه کاران بر باد برود.ایران تحمل یک دوره بی‌تدبیری را ندارد. بی‌تدبیری که از بستر یک پوپولیسم فزاینده و مهلک سربرآورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید