چه کسی لیست اصلاح‌طلبان را برای شورای شهر تهران بست که نامی از مهرعلیزاده، حقانی و تندگویان ندارد؟

کدخبر: ۱۶۸۱۸۴
پس از انتشار لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران، انتقادها به این لیست بسیار بالا گرفته است. ظاهرا هواداران اصلاح طلب و حتی بدنه این جناح، انتظار بالاتری از لیست شورای عالی اصلاحات داشته اند.
چه کسی لیست اصلاح‌طلبان را برای شورای شهر تهران بست که نامی از مهرعلیزاده، حقانی و تندگویان ندارد؟

به گزارش خبرآنلاین؛ پس از ثبت نام چهره های شناخته شده و ناشناخته اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای شهر و تایید صلاحیت بخش بزرگی از آنها، هواداران جناح اصلاح طلب ظاهرا انتظار داشتند چهره های پررنگتری را در لیست آنها برای انتخابات شورای پنجم ببینند، اما پس از انتشار لیست در شب گذشته، انتقادها بسیار بیش از استقبال بوده است.

در این لیست حتی بسیاری از اعضای فعلی شورای شهر تهران حضور ندارند (اینجا را بخوانید) نکته اینکه چهره هایی مثل محسن مهرعلیزاده، محمد حقانی، احمد حکیمی پور و محمدمهدی تندگویان در لیست نهایی حضور ندارند.

اما چه کسی این لیست را بسته است؟ از اردوگاه اصلاح طلبان خبر می رسد کار اصلی لیست را عبدالواحد موسوی لاری برعهده داشته است. در کنار او حسین کمالی، محمود صادقی، ژاله فرامرزیان، اسماعیل گرامی مقدم، الهه کولایی و مرتضی مبلغ حضور داشته اند که به هیات ۷ نفره شناخته می شوند. 

اما پیش از بررسی صلاحیت ها در این هیات هفت نفره، یک تیم ارزیابی ۱۴ نفره رزومه داوطلبان شوراهای شهر را بررسی کرده و لیست ۱۵۰ نفره ای را که بیشترین امتیاز را داشتند، به هیات هفت نفره ارسال می کند. این گروه بر اساس تقسیم بندی‌هایی که مشخص شده بوده (متخصصان، جوانان، زنان و ...) ۴۲ نفر را به هیات رییسه شورای عالی اصلاح طلبان معرفی می‌کنند.

شورای عالی اصلاح طلبان شب گذشته در جلسه داخلی خود از بین این ۴۲ نفر رای گیری کرده و ۲۱ نفر را انتخاب می کنند. ظاهرا چهره هایی مثل محسن مهرعلیزاده، احمد حکیمی پور، محمد حقانی و محمدمهدی تندگویان رای لازم را کسب نکرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید