روحانی در ورزشگاه آزادی : دنبال بستن فضای مجازی بودند تا با فساد و املاک نجومی مبارزه نشود

کدخبر: ۱۶۸۴۱۸
حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می گوید که دولت دوازدهم ادامه این دولت، دولت اعتدال و دولت اصلاحات است و این دولت به 100درصد مردم ایران، به فرهنگ و هویت دینی و ملی خود احترام می گذارد.
روحانی در ورزشگاه آزادی : دنبال بستن فضای مجازی بودند تا با فساد و املاک نجومی مبارزه نشود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسن روحانی عصر شنبه در همایش «سلام آزادی» که در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، افزود: لحظه باشکوهی است که شما جوانان مصمم و سرافراز را در اینجا می بینیم.

وی ادامه داد: ما در آستانه یک تصمیم بزرگ تاریخی هستیم. ملت ما در این هفته می خواهد اعلام کند که آیا به سال 91 برمی گردیم یا به سال 1400 می رویم. ملت ما در روز جمعه این هفته می خواهد اعلام کند آیا مسیر آرامش را ادامه دهد یا می خواهد مسیر تنش را انتخاب کند.

روحانی اضافه کرد: ما می خواهیم با صراحت بگوییم صاحب این کشور مردم ایران و رای ملت ایران است. خواست جوانان ما امروز این نیست که فقط به جوان احترام گذاشته شود، بلکه خواست آنان این است کشور با فکر جوانان اداره شود.

وی اظهار کرد: من در مقدمه کتاب دولت دوازدهم و برنامه این دولت نوشتم نسل های گذشته سالیان دراز طفره رفتند تا تسلیم فکر جوانان شوند اما جوانان مصمم هستند سبک فکر آن ها راه آینده کشور باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در شرایطی هستیم که باید به همه جهانیان اعلام کنیم برای ساختن آینده مان مصمم هستیم نه برای فروختن آینده ایران.

وی افزود: ما با هم راهی را در سال 92 به رغم میل یک اقلیت انتخاب کردیم و این راه را تا امروز ادامه دادیم و می خواهیم چهار سال دیگر ادامه دهیم. نه اینکه آنچه تا کنون انجام دادیم و پیموده ایم به 100 درصد مطلوب دست یافته ایم و نه آنکه آنچه تا کنون انجام داده ایم به آن رضایت کامل داریم اما می خواهیم بگوییم مسیر را درست انتخاب کردیم و باید این مسیر درست را با حرکت پرشتاب و تحولی بالاتر در آینده ادامه دهیم.

روحانی گفت: ما در گذشته سه سال و نیم در برابر فرصت های جهانی کاری کردیم که در مقام عمل دشمن نتواند از فرصت بدست آمده سال های گذشته علیه ملت ما استفاده کند. با ایجاد فرصتی نو برای کشور و جوانان، چهره ایران در برابر جهانیان، چهره افراط و خشونت را به چهره امید و اعتدال تبدیل کردیم.

وی افزود: راه انتخاب ما در روز جمعه راه اخلاق و احترام به همه مردم است راهی که می خواهیم انتخاب کنیم احترام به حقوق شهروندی است. ما جدایی و شکاف بین ملت را نمی پذیریم. ما جوان ایرانی با هویت اسلامی و ایرانی و محلی می خواهیم، با هویتی که بتواند با جهان امروز در تعامل و هم زیستی مسالمت آمیز باشد.

این نامزد ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت دوازدهم ادامه این دولت، دولت اعتدال و دولت اصلاحات است و این دولت به 100 درصد مردم ایران، به فرهنگ و هویت دینی و ملی خود احترام می گذارد.

**در چارچوب قوانین و فرهنگ ایران به سند 2030 پای بند خواهیم بود

روحانی تاکید کرد: به ملت اعلام می کنم که بیانیه 2030 که برخی آن را به ناروا تبلیغ می کنند، به ملت و رهبر اعتماد می دهم دولت در سند 2030 تصریح کرده در چارچوب قوانین و فرهنگ ایران به آن پایبند خواهد بود.

وی افزود: من از مردم ایران می خواهم این روزها، هوشیاری و بیداری خود را در برابر توطئه های گروهی حفظ کنند. ما باید به فکر پیشرفت و امید ایران باشیم نه فریب مردم ایران.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همه باید در این روزهای حساس، مردم را برای یک انتخاب سرنوشت ساز دعوت کنند. سرنوشت ما در این هفته مشخص خواهد شد .

روحانی تاکید کرد: در طول دوات یازدهم تلاش ما بر این بوده راهی را که با هم انتخاب کردیم، آن راه را با صداقت ادامه دهیم. 

**راه شکستن تحریم را ادامه می دهیم؛ البته کاسبان تحریم ناراحتند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به رفع تحریم هسته ای قانع نیستیم، باید همه تحریم ها برداشته شود و ما در دولت دوازدهم با ساختن اجماع ملی و همکاری قوای دیگر و مشورت و رهنمود رهبر معظم انقلاب راه شکستن تحریم ها را ادامه خواهیم داد.

روحانی افزود: آیا تحریم هایی که تاکنون برداشته شده است به ضرر ملت ایران بوده است؟ البته کاسبان تحریم ناراحت هستند. 

وی در پاسخ به شعار هواداران که می گفتند «لوله، لوله» گفت: اما ما نگذاشتیم این کار انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به شعار هواداران که می گفتند «روحانی دوستت داریم»، گفت: روحانی همه آبرو و زندگی خود را فدای شما خواهد کرد. جوانان عزیز، ورزشکاران ما، سرنوشت پیشرفت ایران و قرن جدید این سرزمین را در روز جمعه می سازیم.

**از قوه قضائیه دلیل ممنوع التصویری خاتمی را پرسیدم تا کنون جواب نداده اند

روحانی افزود: جوانان عزیز من به شما بگویم در طول مدت سه سال و نیم که از دولت من گذشته است، من برای منفعت هیچ فردی هیچ نامه و سفارشی به هیچ دستگاه، دانشگاه، وزارتخانه و هیچ قوه ای و دیگر ارکان انجام نداده ام. فقط یک نامه به قوه قضاییه نوشتم و گفتم به چه دلیل و با چه قانونی سید محمد خاتمی را ممنوع التصویر کرده اید که تا امروز هنوز جواب نامه مرا نداده اند.

**حقوق شهروندی را انشا دانستند تا اجرا نشود

رئیس دولت یازدهم گفت: مردم، جوانان، عزیزان، عهد من با شما اجرای حقوق شهروندی است؛ بعضی می گویند حقوق شهروندی انشا است و با همه توان و تلاش آمدند تا حقوق شهروندی و منشور حقوق شهروندی اجرا نشود، چون در حقوق شهروندی حقوق تمام ایرانیان مساوی است.

روحانی افزود: اگر می خواهیم پیشرفت و رونق ایران و اشتغال جوانان را شاهد باشیم، باید کاری کنیم که در اقتصاد رقابت آزاد به وجود آید. بنگاه های خصولتی اقتصاد ما را در مسیر انحراف قرار می دهند؛ باید همه از این حقوق، از حقوق مساوی برخوردار شوند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی! ما می دانیم به تو چه ظلم بزرگی کردند؛ می دانیم چه تهمت هایی که بر تو نزدند اما این ملت قدردان ما امروز جای تو را در میان خودشان خالی می بینند؛ روحت آرام باشد ما راهت را ادامه می دهیم.

**به فریبکاری و ریا،فساد، املاک نجومی و باندهای قدرت هرگز بگوییم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: می خواهم با هم شعاری را تکرار کنیم و به آن هرگز بگوییم؛ دوباره به فریبکاری و ریاکاری، فساد سازمان یافته، هزینه کردن از مردم، باندهای قدرت، املاک نجومی هرگز بگوییم؛ البته به حقوق نجومی نیز هرگز گفتیم و در برابر آن ایستادگی کردیم.

روحانی افزود: به بیکاری و فقر، اعتیاد و فاصله قومی و مذهبی هرگز بگوییم و همه با هم دوباره به آشتی، آزادی و پیشرفت، اصلاحات، رهبر فرزانه، سید محمد خاتمی و به تولید و اشتغال و به ایران سلام بگوییم.

همچنین وبسایت عصر ایران نیز اهم سخنان حسن روحانی در ورزشگاه آزادی را به شرح زیر فهرست کرد: 

- ملت ما می خواهد در روز انتخابات مسیر آرامش را انتخاب کند یا مسیر تنش را؟

- ما شکاف بین ملت را نمیپذیریم

- من از مردم ایران میخواهم در این روزها هوشیار باشند در برابر توطعه هایی که عده ای به دنبال ایجاد آن هستند

- وعده های خرداد ٩٢ را فراموش نکردم و یا به آن عمل کردم یا نگذاشتند عمل کنم

 - 3 سال و نیم در برابر فشار برای بستن شبکه های اجتماعی مقاومت کردیم

-  دنبال بستن فضای مجازی بودند تا با فساد و املاک نجومی مبارزه نشود

- با فناوری های نو مخالفت نکنید

- ما میخواهیم فضای افکار عمومی باز باشد

- ما میخواهیم با دنیا در تعامل سازنده و موثر باشیم

- باید همه تحریم ها برداشته شود

- من  همه ابرو و زندگی ام را فدای شما خواهم کرد

- می خواهیم راهی را که شروع کردیم چهارسال دیگر ادامه دهیم.

- با تغییری که شایسته ملت ایران است می خواهیم راه ملت ایران را ادامه دهیم.

 با زیر ساخت ها کاری خواهیم کرد که تک تک شما جوانان با گوشی خود، صدا و سیما باشید

- ما از فرهنگمان حراست می کنیم اما اجازه نمی دهیم ایران دوباره منزوی شود

- ما به رفع تحریم هسته ای قانع نیستیم. باید تمام تحریم ها برداشته شود

- کاسبان تحریم از رفع تحریم های هسته ای ناراحت هستند

 من اینجا یاد میکنم ار روح بلند هاشمی/ آقای هاشمی ما میدانیم  چه ظلم بزرگی به تو کردند

- ما میدانیم که چه تهمت هایی که به تو نزدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید