عبدالله نوری: برخی آقایان با ترامپ مسابقه گذاشته اند

کدخبر: ۱۶۸۸۶۹
حجت الاسلام عبدالله نوری وزیر کشور دولت های سازندگی و اصلاحات گفت: آدم گاهی فکر می کند برخی آقایان با ترامپ مسابقه گذاشته اند. گیرم که رئیس جمهور شدید، چیزی که می خواستید همین بود؟
عبدالله نوری: برخی آقایان با ترامپ مسابقه گذاشته اند

به گزارش ایرنا، عبدالله نوری در همایش ایثارگران حامی حسن روحانی در ورزشگاه حیدرنیا اظهار داشت: قرار بود هدفمان اخلاق باشد اما هدفمان قدرت شد. بنا بود از اخلاق سخن بگوییم اما رفته رفته سیاست بر ما اصل و اخلاق، فدای سیاست شد.

وی ادامه داد: ما برای خانواده شهدا، ایثارگران و عزیزانی که سی و اندی سال است قطع نخاع و شیمیایی و ویلچری شدند و مشکلات عدیده ای در زندگی داشتند و دارند آیا می توانیم بگوییم به اهدافمان رسیده ایم؟ می توانیم بگوییم در جهت مکارم اخلاق پیش رفته ایم؟

نوری اظهار داشت: انتخابات که سه ، چهار روز دیگر می گذرد و یک کسی رئیس جمهور می شود. واقعا این چهار سال این همه سیاه بود؟ این همه بلبشو بود؟ حتی جای یک تشکر خشک و خالی هم نداشت؟

وی افزود: 18 سال توفیق سخن گفتن در بین مردم را نداشتم. امروز بنا به دعوت عزیزان ایثارگر نتوانستم جواب منفی بدهم. به دلیل عشق و علاقه ای که از دوران انقلاب و دفاع مقدس به این عزیزان داشتم.

نوری گفت: مهمتر از رئیس جمهور شدن، مسایل اخلاقی است. اگر شما با هم نباشید و مقابل هم قرار گیرید، فتنه بزرگی اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: در سال 1357 قریب 40 سال پیش انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و همه کسانی که در مسیر انقلاب گام برداشتند به تبعیت از حضرت امام، اسلام، قرآن، اخلاق و معنویت را هدف نهایی خودشان می دانستند وگرنه نظامی در ایران وجود داشت و چنانچه این نظام تغییر می کرد، نظام دیگری می آمد و در هر نظامی در این مدت کارهایی صورت می گرفت.

وی همچنین ادامه داد: رقابت بین دو جریان هیچ اشکالی ندارد. اختلاف نظر دارند اما اگر این رقابت به خصومت کشیده شد امروز اتهام زنی و دروغ پراکنی است اما ممکن است فردا به درگیری و تشنج بیانجامد. 

نوری افزود: اختلافی که امروز در دنیای اسلام به وجود آمده است، فکر می کنید منشاء اش کجاست؟ از این که گروهی خود را مسلمان تر از بقیه می دانند. یک گروهی فکر می کنند آنها هستند که اسلام را بهتر می فهمند. داعش مدعی اسلام است.

وی همچنین اضافه کرد: برای انتخاب رئیس جمهور گیرم که همه خوب و شریف باشند ولی یک نفر را باید انتخاب کرد و به یک نفر می توانیم رای دهیم. 

نوری افزود: کارایی افراد را ببینیم. برای ما آقای روحانی کارایی اش روشن است و دوران فعالیت وی از آغاز انقلاب تا کنون روشن است.

وی گفت: همکاران و طرفدارانش هم برای ما روشن است. در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیش از 170 نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم که از استادان برجسته هستند با امضا نوشته اند مردم عزیز ایران به روحانی رای دهید. بیش از 145 نفر از شاگردان آقای منتظری نوشته اند که به روحانی رای دهید و نیز شخصیت های دیگر که از آن اطلاع دارید.

وی گفت: کارنامه طرف مقابل چه شناسنامه ای دارد که بر اساس آن رای دهم؟ این حداقل شناختی است که بر اساس آن بگوییم کاندیدایی وجود دارد که یک روز کار اجرایی دارد و در آن موفق بوده است.

نوری افزود: من که اطلاعی از این حیث ندارم اما یک چیز را هم من و هم شما اطلاع دارید و آن این است که یک قاضی نه تنها در ایران که فکر کنم در همه کشورها باید دقیق ترین، محتاط ترین و منصف ترین انسان باشد. نمی دانم چقدر در این 37 سال در قضاوت دقت داشته و چقدر در چند وقت اخیر محتاط بود و عادلانه سخن گفته است.

وی ادامه داد: ای کاش این قاضی کاندیدای ریاست جمهوری نمادی می شد از عدالت و انصاف و احتیاط در دستگاه قضای ما؛ چه رئیس جمهور شود، چه نشود.

نوری گفت: به نظر این آقای محترم، دوران روحانی سیاه سیاه بود؟ شما در دستگاه قضا هم در طول سی و چند سالی که بودید همین گونه قضاوت می کردید؟

نوری همچنین در خصوص لیست امید انتخابات شورای شهر تهران اظهار داشت: همه با هم به لیست امید رای دهیم و هر کسی را که می شناسیم به پای صندوق های رای ببریم تا آنچه مورد رضایت خدا است انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید