اردوغان: اجازه تشکیل دولت ساختگی در شمال سوریه را نخواهیم داد

کدخبر: ۱۸۰۶۴۲
رئیس جمهور ترکیه در اشاره به همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق در سخنانی گفت: هرگز اجازه تشکیل دولت ساختگی توسط گروه های تروریستی «پ‌ی‌د» و «پ‌ک‌ک» را نداده و نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با حضور در جمع بزرگان شهرهای مختلف این کشور در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا گفت: هرگز اجازه تشکیل دولت ساختگی توسط گروه های تروریستی «پ‌ی‌د» و «پ‌ک‌ک» را نداده و نخواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: برخی‌ها از دولت کُرد سخن می گویند. من این حرف ها را توهین به برادران کُرد خود تلقی می کنم. زیرا معتقدم که برادران کرد من اجازه تشکیل چنین ساختارهائی را در شمال سوریه و در جنوب ترکیه هرگز نخواهند داد.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: هدف این گروه ها تشکیل یک کریدور تروریستی در شمال سوریه و رسیدن به دریای مدیترانه بود؛ اما هر جا آنان را ببینیم با آن ها برخورد خواهیم کرد.

اردوغان افزود: دلیل استمرار وضعیت فوق العاده، شناسایی حفره های تروریستی و دفع گروه های تروریستی است. تا زمانی که شهروندان در شرق و جنوب شرقی کشور به آرامش نرسند، ما نمی توانیم بگوییم که به عنوان دولت و رئیس جمهور به وظیفه خود عمل کرده ایم.

وی تأکید کرد: ما دارای پرچم، وطن و کشور واحدی به مساحت ۷۸۰ هزار کیلومتر مربع هستیم. برای کسانی که سودای تجزیه کشور را در سر دارند، همه جا را برای آنها به قبرستان تبدیل می کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید