کارشناسان روس درباره اهداف آمریکا از حمله به سوریه چه می‌گویند؟

کدخبر: ۲۰۸۴۸۱
کارشناس سیاسی روسیه با اشاره به حملات آمریکا، انگلستان و فرانسه به سوریه گفت: هدف اصلی «واشنگتن» از این حملات روسیه، ایران و ترکیه بود.

«کمران گساناف» کارشناس مسائل سیاسی روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار داشت: هدف اصلی این اقدامات تلاش‌ برای تخریب مذاکرات در «آستانه» و اتحاد ترکیه، ایران و روسیه است.

این کارشناس با اشاره به 3 هدف آمریکا از این عملیات تصریح کرد: نخست آنکه وضعیت حوزه سیاست داخلی آمریکا با نوسانات جدی روبه‌رو شده و برخی نهادهای امنیتی این کشور علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا فعالیت می‌کنند و سعی در اثبات روابط وی با «مسکو» دارند.

وی ادامه داد: دوم، دولت سوریه یکی یکی شهرهای بزرگ خود را آزاد می‌کند که این حمله با هدف متوقف کردن این پروسه انجام شده است.گساناف گفت: سوم، آمریکا مواضع روسیه و نقاط ضعف آن کشور در سوریه را آزمایش می‌کند و در آینده طبق نقشه «واشنگتن» مسکو باید از سوریه خارج شود.این کارشناس روس خاطر نشان کرد: همچنین هدف اصلی فتنه‌انگیزی در مذاکرات سوریه بود زیرا حملات پس از نشست رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه انجام گرفت.

وی افزود: علاوه بر این واکنش «آنکارا» به حملات آمریکا که از آن حمایت کرد یک حادثه شگفت‌انگیز بود و باید درک کرد که ترکیه همراه با اینکه با روسیه و ایران همکاری می‌کند همچنان عضو ناتو است.گساناف عنوان کرد: واکنش آنکارا تنها به دلیل ملاحظات شخصی است زیرا این کشور از زمان‌های دور نگاه خوبی به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نداشته و این تصمیم از تغییرات جدی در سیاست خارجه ترکیه خبر نمی‌دهد.

کارشناس روس گفت: در حال حاضر نباید حمایت آنکارا از حملات آمریکا به سوریه را بزرگ نمایی کنیم زیرا ترکیه «اینجیرلیک» پایگاه نظامی ناتو را برای این حملات ارائه نکرد و این اقدام تنها در چارچوب درگیری «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور و بشار اسد صورت گرفت.وی عنوان کرد: حمله مستقیم به نظامیان روسیه نبوده و برای جلوگیری از چنین حادثه‌ای مسکو باید جواب نظامی دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید