روایت هوشنگ امیر احمدی از توطئه جدید علیه امنیت ایران

کدخبر: ۲۱۰۰۳۱
هوشنگ امیر احمدی در فیس بوک خود برنامه جدید ائتلاف آمریکا و اروپایی ها به نمایندگی مکرون فروانسوی را به حمله غیرمستقیم علیه امنیت ملی ایران تشبیه کرده است.
روایت هوشنگ امیر احمدی از توطئه جدید علیه امنیت ایران

هوشنگ امیراحمدی (متولد ۱۳۲۶، شاندرمن) از دانشگاهیان و تحلیلگران سیاسی ایرانی آمریکایی است. او استاد دانشگاه راتگرز (دانشگاه ایالتی نیوجرسی) و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه است. وی بنیانگذار و رئیس شورای آمریکا-ایران نیز هست. این شورا مرکزی برای پژوهش و سیاست‌گذاری است و تلاش دارد ادراک متقابل مردم ایران و ایالات متحده آمریکا را نسبت به یکدیگر بهبود بخشد. وی همچنین از بنیانگذاران و مدیران مرکز تجزیه و تحلیل مسائل ایران است. وی از سال ۱۹۷۵ در آمریکا اقامت دارد.  او در آخین پست خود در فضای مجازی راجع به توطئه برجام دوم نوشته است که به شرح زیر است:

«پیداست که قدرت های اروپایی توافق کرده اند که با ترامپ روی یک برجام دوم سر ایران کار کنند. بنظر میرسد که انها حتی با دولت روحانی هم در این باره هماهنگی هایی داشته اند. من از مدتها پیش در باره این توطئه هوشدار داده بودم. تهدید های توخالی دولت و وزیر امور خارجه آن هم، که برای مصرف داخلی تنظیم شده اند، وضعیت را، همانطور که ترامپ به روشنی گفت، برای ایران خطرناک تر کرده است. این برجام دومی موشکها، قدرت منطقه ای، و سایر منابع قدرت ایران‌ را هدف قرار داده است. آنها با حفظ تله برجام اول، تله دومی برای خلع سلاح ابدی و تضعیف غیر قابل تعمیر ایران در نظر گرفته اند. همانطور که در گذشته بارها گفته و نوشته ام، ایران باید فورا وزارت امور خارجه را از مذاکرات بعدی، اگر قرار است انجام شوند، کنار گذاشته و نظامیان را وارد میدان کند.‌ اقای روحانی هم‌ بهتر است اعلام کند که در مذاکرات بعدی سر برجام دوم دخالتی نخواهد کرد و شخص آقای خامنه ای مسئول شود.‌ تا دیر نشده است باید جلوی تضعیف بیشتر و خطرناک کشور گرفته شود.‌ اینجا دیگر جای مذاکره و دیپلماسی و لبخند به تنهائی نیست. از من گفتن و از آنها نشنیدن. برای ثبت در تاریخ این‌ پست را نوشتم».‌

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید