افشاگری های محیط زیست علیه جهاد کشاورزی

کدخبر: ۲۱۰۹۹۰
عیسی کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا: جهاد نصر امروز در وزارت جهاد کشاورزی رانتخوار است و این به قیمت نابودی بخش خصوصی تمام می‌شود دولت و وزارت جهاد کشاورزی چه لزومی داشت که طرح۵۵۰ هزار هکتاری دشت های ایلام خوزستان را به جهاد نصر واگذار کند که سهامداران آن همگی از بازنشسته‌های "جهاد سازندگی سابق" هستند؟

دلیل آن واضح است چون مدیران وزارت جهاد کشاورزی امروز همگی از مدیران جهاد سازندگی سابق بوده‌اند اما این دلیلی بر چنین تخلفاتی نمی‌شود و نباید به این بهانه بخش خصوصی را نابود کنیم. چرا طرح ها بدون مناقصه به این نهاد واگذار شده و بخش خصوصی به راحتی دور زده می شود؟ 

تصمیم‌گیران وزارت جهاد کشاورزی از مدیران جهاد سازندگی سابق هستند پیمانکاران بخش خصوصی باید نابود شوند که منافع این کار ها به اعضای جهاد نصر که خودشان نیز در آنجا هستند برسد؟ این نامش رانت‌خواری و به نوعی دزدی است. 

وقتی می‌گوییم آستان قدس رضوی مالیات نمی دهد چرا ۵۵۰ هزار هکتار دشت های ایلام و خوزستان را با اعتبار یک نیم میلیارد دلار بدون مناقصه، مزایده و رعایت هیچگونه مقرراتی به جهاد نصر واگذار می کنیم و مقررات آن توسط "واگذار کنندگان" دستکاری می‌شود.

 محمود حجتی، وزیر فعلی وزارت کشورزی و از مدیران سابق جهاد سازندگی، یکی از گزینه‌های تصدی پست شهرداری تهران است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید