اختصاصی اقتصاد نیوز:

هشدار روزنامه مهم آمریکایی به ترامپ درباره تحریم های ایران

کدخبر: ۲۱۴۸۱۴
اقتصاد نیوز: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی، اعمال تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا را به سود رقبای تجاری آمریکا معرفی کرد. هشدار این روزنامه به این شرح است:
هشدار روزنامه مهم آمریکایی به ترامپ درباره تحریم های ایران

به گزارش اقتصاد نیوز؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی، اعمال تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا را به سود رقبای تجاری آمریکا معرفی کرد. هشدار این روزنامه به این شرح است:

دونالد ترامپ با اقدامات سختگیرانه خود در حال تلاش برای متقاعد کردن چین، هند و سایر کشورها برای پیوستن به تحریم های نفتی علیه ایران است در حالی که همزمان ونزوئلا را نیز تحت فشار قرار دادع است.

انتخابات ونزوئلا روز یکشنبه برگزار می شود و رئیس جمهوری این کشور، نیکولاس مادورو تقریبا مطمئن است که برنده خواهد شد؛ زیرا مخالفان اصلی وی، انتخابات را تحریم کرده‌اند.

چین و هند بزرگترین خریداران نفت خام ایران هستند، آنها همچنین 40 درصد از صادرات ونزوئلا را به بازار عرضه میکنند. بنابراین، مشتریان نفت در آسیا حتی بدون چشم انداز تشدید تحریم ها نیز در حال افزایش تقاضا هستند.

صادرات نفت ایران پس از آنکه تحریم های غرب با توافق برجام تعلیق شدند منجر به افت بیشتر صادرات نفت ونزوئلا شد؛ اما بازگشت تحریم ها تنها از سوی آمریکا علیه ایران همزمان با افزایش فشار بر ونزوئلا، بازار را با خطر کمبود عرضه مواجه کرده است.

مقامات رسمی دولت هشدار داده اند که بعد از انتخابات روز یکشنبه ممکن است تحریم های بیشتری را علیه نفت ونزوئلا تحمیل کنند. واشنگتن می تواند بیمه حمل و نقل نفت ونزوئلا را محدود کند یا ممنوعیت فروش نفت سبک آمریکایی که برای مخلوط کردن با نفت سنگین ونزوئلا برای آماده سازی آن برای صادرات استفاده می شود را ممنوع کرده است. ممنوعیت واردات نفت ونزوئلا به طور کلی، احتمالا کمتر است، اگرچه ممکن است.

اگر تحریم های ایالات متحده بازگردد، کارشناسان پیش بینی می کنند که صادرات ایران حداقل 200 هزار بشکه و حداکثر تا یک میلیون بشکه در روز کاهش خ.اهد یافت

روسیه ممکن است از هرگونه افزایش قیمت نفت که از کاهش مصرف جهانی ناشی از تحریم ها بر ایران و ونزوئلا ناشی می شود، سود ببرد.

شرکت های اروپایی که بعید به دنبال سرمایه گذاری برای احیای سالخوردگی میدان های نفتی ایران هستند، از تهدید تحریم های مالی از سوی ایالات متحده، فرصت هایی برای شرکت های روسی و چینی که در خاورمیانه فعالیت می کنند، باز هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید