افزایش فعالیت نظامی استرالیا در دریای جنوبی چین

کدخبر: ۲۲۲۶۲۱
اقتصاد نیوز: استرالیا برای مقابله با پکن فعالیت نظامی در دریای جنوبی چین را گسترش می دهد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ استرالیا با تهیه این هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته آمریکایی به منظور عملیات نظامی مشترک با واشنگتن برای نظارت بر آبهای دریای جنوبی چین ایفای نقش خواهد کرد.

استریت تایمز دراین باره گزارش داد: استرالیا در استراتژی نظامی - دریایی خود درصدد گسترش تجهیزات مورد نیاز شامل زیردریایی ها ، کشتی ها و قایق های بزرگ و هواپیماهای نظامی است.

بر اساس این گزارش، کانبرا به زودی 6 فروند هواپیمای بدون سرنشین با قدرت پرواز بسیار بالا در مدل MQ-4C Triton را خریداری می کند. قرار است از این هواپیما از اواسط 2023 میلادی ( پنج سال آینده) در عملیات نظامی استرالیا درمنطقه جنوب شرق آسیا و درعملیات مشترک نظامی با آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

استرالیا اکنون هفت فروند هواپیمای نظامی در مدل P-8A Poseidon را برای نظارت های منطقه ای و عملیات مختلف استفاده می کند.

مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که این اقدام توانمندی دفاعی این کشور را در زمینه های مختلف از جمله مقابله با زیر دریایی ها در آبهای دریای جنوبی چین افزایش خواهد داد.

زیردریایی های نظامی پکن در یکسال گذشته در دریای جنوبی چین و آبهای اقیانوس آرام در حال تردد هستند.

چین ادعای مالکیت ارضی تقریبا 90 درصد این آبها را دارد درحالیکه مالزی، برونئی، تایوان و فیلیپین با این کشور در مورد این مالکیت اختلاف نظر دارند.

ناوهای نظامی استرالیا پیشتر در آبهای جنوب شرق آسیا برای مقابله با پکن اقدام به گشت زنی کرده و در رزمایش نظامی مشترک با آمریکا شرکت کرده است.

دولت استرالیا همچنین پیشتر اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور در حدود 10 درصد از آبهای جهان در اقیانوس های هند، آرام، قطب جنوب و دریای چین جنوبی حضور نظامی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید