معامله پوتین و ترامپ؛ کابوس جدید ایران، اروپا و ناتو

کدخبر: ۲۲۲۶۳۸
اقتصادنیوز: معامله روسیه و آمریکا به معنای دور زدن اروپا و تضعیف ناتو خواهد بود. انجام این معامله در حال حاضر به کابوس بزرگی برای اتحادیه یورو تبدیل شده است.
معامله پوتین و ترامپ؛ کابوس جدید ایران، اروپا و ناتو

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از اسپوتنیک؛ روزنامه آلمانی"ولت" در مقاله‌ای نوشت در نتیجه دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است واشنگتن با توقف شرکت خود در رزمایش ها در مرز شرقی ناتو موافقت کند و در پاسخ مسکو مانورها در غرب روسیه را متوقف نماید. 

این روزنامه می نویسد چنین تصمیم توسط ایالات متحده امریکا می تواند سازمان نظامی ناتو را تضعیف کند و "اصول اساسی این سازمان را به چالش بکشد".

خاطر نشان می شود که در این میان توانایی های تهاجمی مسکو کاهش نیافته و کشورهای اروپایی، به ویژه لهستان کشورهای بالتیک، که دائما در مورد "تهدید روسیه" سخن می گویند، از این موضوع ناراحت خواهند شد.

علاوه بر این، نشریه ادعا می کند که اگر نتیجه مذاکرات بین دو رهبر به لغو تحریم ها علیه روسیه منجر گردد، اروپا نیز مجبور خواهد شد، محدودیت های اقتصادی خود را از میان بردارد.

پیش ازاین یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود مسکو و واشنگتن برای دیدار روسای جمهور خود در کشور ثالث به توافق رسیده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید