تاجگردون: آقایان ارز بگیر، لو بروید چه ربطی به تحریم دارد؟!

کدخبر: ۲۲۲۶۴۷
اقتصادنیوز:تاجگردون پاسخ ساده خود را به زمزمه‌های عدم انتشار ارز بگیران به بهانه لو رفتن و تحریم اینچنین داد: «آقایان! لیست همه کالاهای وارداتی در گمرک امارات زیر نظر وزارت خزانه‌داری است؛ بهانه جویی نکنید!»
تاجگردون: آقایان ارز بگیر، لو بروید چه ربطی به تحریم دارد؟!

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از انتخاب؛ مطابق با اظهارات تاجگردون در تمجید از وزیر ارتباطات بخاطر انتشار لیست دریافتکنندگان ارز دولتی، شنیده شده است که بهانه مخالفان انتشار لیست متخلفان دریافت کننده ارز‌های دولتی این است که، افشای نام این شرکت ها، می‌تواند بهانه به دست آمریکا داده و این شرکت‌ها و افراد با بهانه همکاری با دولت ایران، به فهرست تحریم‌ها اضافه شوند. این در حالی است که بهانه مذکور به یک دلیل ساده قابل قبول نیست. دلیل این موضوع آن است که نام این شرکت‌ها و لیست تمام کالا‌های وارداتی در گمرک امارات زیر نظر وزارت خزانه داری این کشور ثبت شده و به طور طبیعی دستیابی آمریکا به نام این شرکت ها، از طریق همکاری با امارات، به راحتی امکانپذیر خواهد بود.

به دنبال انتشار لیست واردکنندگان موبایل با ارز دولتی توسط وزارت ارتباطات، این انتظار به وجود آمد که همین اقدام در دیگر بخش‌های دولت مانند وزارت صنعت نیز انجام شود، اما برخی با فشار به دولت، با یک بهانه غیرموجه مانع این کار شده اند.

پس از این اقدام وزیر ارتباطات، و انتشار لیست واردکنندگان موبایل با ارز دولتی، غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تمجید از آن پرداخت و کار «آذری جهرمی وزیر جوان» را ارزشمندی خاند. او با اشاره به دستور روحانی برای انجام همین اقدام در دیگر دستگاه ها، نوشت: «شنیدیم میگن هیس! این کارا نشه و شاید مثل دوران گذشته به بهانه های مختلف از جمله لیست تحریم و اینجور مطالب لیستها منتشر نشود.»

مطابق با اظهارات تاجگردون، شنیده شده است که بهانه مخالفان انتشار لیست متخلفان دریافت کننده ارز‌های دولتی این است که، افشای نام این شرکت ها، می‌تواند بهانه به دست آمریکا داده و این شرکت‌ها و افراد با بهانه همکاری با دولت ایران، به فهرست تحریم‌ها اضافه شوند.

این در حالی است که بهانه مذکور به یک دلیل ساده قابل قبول نیست. دلیل این موضوع آن است که نام این شرکت‌ها و لیست تمام کالا‌های وارداتی در گمرک امارات زیر نظر وزارت خزانه داری این کشور ثبت شده و به طور طبیعی دستیابی آمریکا به نام این شرکت ها، از طریق همکاری با امارات، به راحتی امکانپذیر خواهد بود.

اکنون باید منتظر ماند و دید آیا دولت تسلیم فشار این افراد و مرتبطان با شرکت‌های مذکور خواهد شد و لیست دریافت کنندگان ارز دولتی به یک بهانه واهی، پنهان خواهد ماند یا خیر؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید