نقشه داعش برای ترور «ترزا می» لو رفت!

کدخبر: ۲۲۶۹۷۳
اقتصادنیوز: یک جوان از سوی مقامات امنیتی انگلیس به دلیل ارتباط با گروه تروریستی داعش و تلاش برای حمله انتحاری به دفتر نخست‌وزیر انگلیس به منظور قتل «ترزا می»، متهم شد.
نقشه داعش برای ترور «ترزا می» لو رفت!

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از فارس؛ مقام‌های انگلیسی روز چهارشنبه رسمی فردی را به ارتباط با گروه تروریستی داعش و تلاش برای حمله انتحاری به دفتر نخست‌وزیر انگلیس و قتل «ترزا می» نخست وزیر این کشور، متهم کردند.

به نوشته روزنامه «تلگراف»، «نعیمور زکریا رحمان» فرد بیست ساله‌ای است که برنامه بمب‌گذاری برای عبور از حفاظ‌های ساختمان نخست وزیری، قتل محافظان و سپس حمله با اسلحه یا چاقو  به ترزا می را برنامه‌ریزی کرده بود.

وی که اهل بیرمنگهام است، پارسال به ظن ارتباط با داعش و برنامه‌ریزی برای حمله به دفتر نخست‌وزیری بازداشت شد. عموی این فرد از افراد وابسته به داعش بوده که در حملات هوایی در سوریه کشته شده است. مقام‌های انگلیسی می‌گویند این جوان بی‌خانمان قصد داشته به بهانه گرفتن انتقام خون عمویش، به دفتر می حمله کند. رحمان همچنین اذعان کرده که به دوستش «محمد عقیب عمران» کمک کرده بود تا به داعش در لیبی ملحق شود.

پلیس لندن، سازمان اطلاعات داخلی انگلستان (ام.آی.۵) و اف.بی.آی آمریکا بعد از زیر نظر گرفتن رحمان، وی را ماه نوامبر گذشته دستگیر کرده بودند. 

افسران مخفی اف. بی. آی و ام. آی. ۵ که خود را داعشی معرفی کرده بودند، با رحمان ارتباط گرفته و وی به آن‌ها گفته بود قصد حمله انتحاری به پارلمان و قتل نخست وزیر انگلیس را دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید