آماده‌باش نظامی امارات به خاورمیانه

کدخبر: ۲۲۸۵۰۷
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه امارات متحده عربی گفته است، "آن زمان که ما با کشیدن یک چک امنیت خودمان را تامین می‌کردیم، سپری شده است". انور قرقاش نسبت به اختلافات بین اروپا و آمریکا بر سر برخورد با جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده است.
آماده‌باش نظامی امارات به خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از خبرگزاری آلمانی؛ روز پنجشنبه ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) در گزارش خود از اعلام آمادگی امارات متحده عربی برای تقبل نقش نظامی فعال‌تر در منطقه خبر داده است.

انور قرقاش، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، گفته است که امارات آماده است تا بر حضور نظامی خود در خاورمیانه بیافزاید.

او تاکید کرده است که دیگر نمی‌توان نسبت به تامین امنیت کشورهای منطقه از سوی غرب مطمئن بود و از این رو، امارات متحده عربی آماده است وظیفه تامین امنیت آن کشور و مقابله با دشمنان در سطح منطقه را برعهده گیرد.

قرقاش ضمن انتقاد از سیاست باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در منطقه گفت که امارات متحده عربی برای پر کردن خلاء ناشی از برخورد غیر فعال دولت آمریکا در منطقه اقدام به ایجاد پایگاه‌های نظامی در خاورمیانه و آفریقا و بهره‌گیری از ارتش‌های این کشورها برای مقابله با دشمنان خواهد نمود.

وزیر امور خارجه امارات گفت: «در سیستم کنونی بین‌المللی، دیگر امکان آن وجود ندارد که کسی چک بکشد و کس دیگری وظیفه تامین امنیت و ثبات را برعهده گیرد.»

امارات متحده عربی و ایران

رویارویی امارات متحده عربی با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلفی جریان دارد. امارات متحده عربی در همراهی با عربستان علیه شورشیان حوثی در یمن مبارزه می‌کند.

رویترز در ادامه نوشته است که امارات به موازات این جنگ سه ساله در یمن، از نیروهایی که در لیبی و نقاط دیگر علیه اسلام سیاسی می‌ستیزند، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

قرقاش معتقد است که سیاست دولت ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران سیاست موفقی است. وزیر امور خارجه امارات در عین حال از رویکرد اروپا در قبال ایران انتقاد می‌کند و معتقد است که اختلاف نظر بین رهبران اروپا و آمریکا در ارتباط با نقش مخرب ایران در منطقه نگران کننده است.

وزیر امور خارجه امارات تلاش اروپا برای نجات برجام را در مجموع سیاستی خطا می‌داند و معتقد است که این سیاست نمی‌تواند مانع از آن شود که ایران به ایفای نقش مخرب خود در منطقه خاتمه دهد یا از ادامه فعالیت‌های موشکی خود صرف‌نظر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید