حمله توییتری دونالد ترامپ به توییتر!

کدخبر: ۲۳۵۴۹۴
اقتصادنیوز: ترامپ در یک پست توییتری مدیران سه شرکت بزرگ دنیای دیجیتال یعنی گوگل، فیسبوک و توییتر را تهدید کرد. او مدعی شد که گوگل و شبکه‌های اجتماعی صفحه‌هایی با مضمون‌های انتقادی علیه او را سریع‌تر و بیش‌تر نمایش می‌دهند.
حمله توییتری دونالد ترامپ به توییتر!

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ ترامپ سحرگاه چهارشنبه ۷ شهریور (۲۹ اوت) با یک پست توییتری، شبکه توییتر و همچنین گوگل و فیسبوک را تهدید کرد.

مشاور اقتصادی دونالد ترامپ نیز در پی این پست توییتری اعلام کرد که موضوع را بررسی خواهد کرد. ترامپ مدیران شرکت‌های یاد شده را متهم به دستکاری نتایج جست‌وجو و همچنین نمایش بیشتر اطلاعات انتقادی علیه خود نمود.

رئیس جمهوری آمریکا این شرکت‌ها را به ترویج اخبار منفی علیه نیروهای محافظه‌کار در آمریکا متهم کرد و گفت این رفتار آن‌ها بی پیامد نخواهد ماند.

ترامپ در حاشیه دیدار خود با جاننی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در کاخ سفید خطاب به مدیران سه شرکت یاد شده گفت: «این موضوعی بسیار جدی و اتهامی بسیار جدی است.»

گوگل اعلام کرده است که الگوریتم‌های ناظر بر جست‌وجوی واژه‌ها در این ماشین جست‌وجو از هیچ معیار سیاسی حرکت نمی‌کنند و این شرکت همه ساله برای بهبود نتایج جست‌وجو تلاش می‌کند.

مسئولان گوگل در واکنش به اتهام ترامپ اعلام کرده‌اند که این ماشین جست‌وجو همواره در تلاش برای یافتن محتوی مرتبط با کلید‌واژه‌ای است که کاربر در پنجره‌ی مربوط به جست‌وجو وارد کرده است.

این در حالی است که ترامپ مدعی شده هرگاه کسی دو واژه "ترامپ و خبر" را جست‌وجو کند، بیشتر اخبار منفی و انتقادی علیه او عرضه می‌شوند تا اخبار مثبت.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال فیسبوک و توییتر را نیز به ترویج اخبار انتقادی علیه خود متهم کرده است. سایت خبری "اشپیگل‌آنلاین" که این خبر را منتشر کرده در ادامه نوشته است که ترامپ هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.

واشنگتن پست در گزارشی که پیرامون پست توییتری ترامپ منتشر کرده نوشته است که واکنش تند ترامپ علیه گوگل و شبکه‌های اجتماعی احتمالا متاثر از گزارش شبکه خبری "فاکس‌نیوز" درباره "سانسور در گوگل" بوده است.

باید یادآور شد که "فاکس‌نیوز" از معدود رسانه‌هایی است که ترامپ نسبت به آن رویکردی مثبت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید