العبادی: کرسی‌های فراکسیون اکثریت به حد نصاب رسیده است

کدخبر: ۲۳۶۷۰۰
اقتصادنیوز: نخست وزیر عراق اعلام کرد که طبق تفسیر دادگاه فدرال شمار نمایندگان و لیست‌های فراکسیون اکثریت به حد نصاب رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه سومریه نیوز عراق نوشت، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود در بغداد گفت: طبق نظر دادگاه عالی فدرال و بند ۱۹ قانون احزاب، شمار نمایندگان و لیست‌های فراکسیون اکثریت به حد نصاب رسیده است و از تمام ائتلاف‌ها و احزاب سیاسی می‌خواهم بار دیگر پای میز مذاکره بازگردند و به مهلت قانونی برای انتخاب رئیس پارلمان پایبند باشند.

العبادی اظهار کرد: نمی‌توان فعالیت سیاسی و امنیتی را با هم جمع بست و ما به دنبال انتخاب افراد مستقل برای ریاست وزارت‌خانه‌ها هستیم.

از سوی دیگر، عالیه نصیف از اعضای ائتلاف "دولت قانون" اظهار کرد: ائتلاف "البناء" (سازندگی) به عنوان فراکسیون اکثریت تشکیل دولت را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به نظر دادگاه فدرال در موارد مشابه بحث و جدل درباره اینکه ائتلاف بناء فراکسیون اکثریت است یا ائتلاف دیگر، کار بیهوده‌ای است.

دوره چهارم پارلمان جدید عراق دوشنبه در حالی آغاز شد که به دلیل اختلاف میان جریان‌های مختلف سیاسی بر سر تشکیل فراکسیون اکثریت اولین نشست این دوره دچار اخلال و به ۱۵ سپتامبر موکول شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید