افشای نقشه برکناری نخست وزیر انگلیس

کدخبر: ۲۳۹۵۶۸
اقتصادنیوز: براساس سندی که از حزب محافظه‌کار انگلیس فاش شده است، قانونگذاران این حزب طرحی برای استعفای نخست‌وزیر کنونی کشورشان در 2019 و انتصاب فرد دیگری به جای او را در دست دارند.
افشای نقشه برکناری نخست وزیر انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از اسپوتنیک؛ روزنامه دیلی تلگراف با انتشار این سند که در آوریل به تایید رسیده است، گزارش داد سناریویی از پیش آماده شده در کمیته اعضای محرمانه محافظه‌کاران موسوم به کمیته 1922 مطرح است که خواستار استعفای ترزا می اندکی پس از مارس 2019 می‌شود.

در لیستی از افراد جایگزین که به این سند الصاق شده است، نام دیوید دیویس، وزیر سابق بریگزیت، فیلیپ هاموند وزیر خزانه‌داری، مایکل گوو، وزیر محیط زیست،‌ غذا و امور روستایی و بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس به چشم می‌خورد.

نارضایتی‌ها از ترزا می با نزدیک شدن به زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا که باید تا مارس 2019 تکمیل شود، افزایش یافته است. نخست‌وزیر انگلیس بر تصویب طرح خروجش در پارلمان تاکید دارد اما یک سری از هم‌ حزبی‌های او با آن موافق نیستند و بدین ترتیب، او باید به رای مثبت قانونگذاران اپوزیسیون از حزب کارگر امید ببندد که آنها هم چندان تمایلی نشان نمی‌دهند. به هر حال می تاکید دارد که بدون این توافق هم حاضر است از اتحادیه اروپا خارج شود "تا به رای مردم بریتانیا احترام بگذارد."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید