اقتصاد مردم آمریکا در دوره ترامپ بدتر شد

کدخبر: ۲۴۷۰۱۶
اقتصادنیوز: نتایج یک نظرسنجی نشان داد وضع مالی بیشتر آمریکایی ها در دولت ترامپ بهتر نشده بلکه ۱۹ درصد زنان و ۱۵ درصد مردان گزارش داده اند که شرایط مالی شان در ۲ سال گذشته بدتر شده است.
اقتصاد مردم آمریکا در دوره ترامپ بدتر شد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا، اکثر آمریکایی‌ها گزارش داده‌اند که شرایط مالی آنها از زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، علی‌رغم نرخ پایین بیکاری و رونق بازار سهام، بهبودی نداشته است .

بیش از شش نفر از ده آمریکایی گفتند وضع مالی شان بهتر از 2 سال قبل نیست. بیشتر این افراد کسانی هستند که درآمد پایینی دارند مثل زنان و افرادی که در سن بازنشستگی به سر می برند .

این نظرسنجی در 25 تا 30 سپتامبر توسط شرکت SSRS با جامعه آماری 1001 نفر انجام شد. یافته‌های این نظرسنجی شبیه به تحقیق اخیر شرکت مشاوره سرمایه گذاری استش بود که نشان داد 44 درصد آمریکایی ها می گویند اوضاع مالیشان بهتر نشده است و 20 درصد هم گفتند که شرایط مالی آنها بدتر شده است .

 

مارک همریک، تحلیلگر ارشد اقتصادی SSRS  گفت؛« می دانیم که بین شاخص های وسیع اقتصادی که روزانه شاهد آنها هستیم و تجربه های شخصی زندگی مردم فاصله وجود دارد. برای بهبود زندگی مردم آمریکا هنوز هم باید بیشتر کار کنیم» .

درآمد سالیانه کمتر از 30 هزار دلار برای 78 درصد آمریکایی ها نشان می دهد که وضع مالی آنها در 2 سال گذشته بهبود پیدا نکرده است، در حالی که 27 درصد گفتند شرایط مالی شان بدتر شده است .

 

آمریکایی‌های رسیده به سن بازنشستگی کمترین پیشرفت مالی را نسبت به سایر نسل ها داشتند. 76 درصد آمریکایی های 65 ساله یا پیرتر احساس می‌کنند اوضاع مالیشان در دو سال گذشته بهتر نشده و 18 درصد می گویند شرایط بدتر شده است .

زنان هم نسبت به مردان کمتر اظهار رضایت کردند. 67 درصد زنان گفتند سودی از اقتصاد ترامپ نصیبشان نشده است. این رقم در مورد مردان 56 درصد بود. در همین حال 19 درصد زنان و 15 درصد مردان گزارش داده اند که شرایط مالی شان بدتر شده است .

با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای آمریکا، حس سرخوردگی و نابرابری مالی آمریکایی‌ها می‌تواند رای دهندگان را به حرکت در آورد. یک محقق مطالعات اقتصادی در موسسه بروکینگز گفت:« رئیس جمهور روی عملکرد اقتصادی آمریکا حساب کرده است که او را در شرایطی مخاطره‌آمیز قرار می‌دهد. اکثریت مردم می‌گویند پول را به ما نشان بده» .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید