رویکرد جدید نوظهورها: فرار از اقتصاد دلاری با پناه به طلا

کدخبر: ۲۴۷۰۲۲
اقتصادنیوز: تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند: جنگ تجاری در عرصه بین‌المللی و سیاست های ایالات متحده منجر به آن شده است که اقتصادهای نوظهور سهم دلار در ذخایر ارزی خود را کاهش داده و به جای آن اقدام به خرید طلای بیشتری کنند.
رویکرد جدید نوظهورها: فرار از اقتصاد دلاری با پناه به طلا

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ بر اساس این گزارش میخائیل ماشچنکو تحلیلگر ارشد موسسه "ای تورو" در روسیه در این باره گفت: در آینده نزدیک شاهد تغییر قواعد بازی خواهیم بود. در اوایل سال کشورهای در حال توسعه آثار اولیه بحران را احساس کردند. اگر بحران در آمریکای لاتین و جنوب آسیا موجب تعجب کسی نشد اکنون زمان آن رسیده است که همگان از وقوع بحران در بزرگترین اقتصادهای جهان نگران باشند.

وی افزود: سیاست های تجاوزکارانه آمریکا در سال های اخیر برخی کشورها را مجبور کرده است تا به دنبال جایگزینی برای دلار در ذخایر ارزی خود باشند و طلا را جایگزین طلا کنند. نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی و جنگ تجاری موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است.

دنیس لیسیتسین تحلیلگر ارشد موسسه فینلست در این باره گفت: نشانه هایی از فروپاشی سیستم مالی که دلار آمریکا بر آن مسلط شده، وجود دارد. این نشانه ها شامل افزایش نرخ بهره آمریکا، جنگ های تجاری، افزایش سریع قیمت انرژی و تنش های ژئوپلیتیک در سوریه یمن و عراق است.

بسیاری از کشورها مثل مجارستان، روسیه، لهستان، چین، هند ، ترکیه و عربستان سعودی در حال افزایش ذخایر طلای خود هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید