«ترامپ» ارتباط ایران با شبکه «سوئیفت» را قطع نمی‌کند؟

کدخبر: ۲۴۷۰۳۴
اقتصادنیوز: مقام‌های آمریکایی معتقدند که انتظار می‌رود دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا ارتباط ایران با سوئیفت را قطع نکند.
«ترامپ» ارتباط ایران با شبکه «سوئیفت» را قطع نمی‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از انتخاب؛ مقام‌های آمریکایی روز چهارشنبه گفته‌اند انتظار می‌رود دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ارتباط ایران با «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین‌بانکی» یا «سوئیفت» را قطع نکند.

«واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا که از تشدید فشارها علیه ایران حمایت می‌کند این تصمیم احتمالی دولت ترامپ را «امتیاز ویژه» آمریکا به کشورهای اروپایی دانسته که خواستار حفظ اتصال ایران به سوئیفت بودند.

«سوئیفت» سرواژه‌ای است که از کنار هم قرار گرفتن حرف اول عبارت «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» در زبان انگلیسی ایجاد شده؛ این شبکه تراکنش‌های مالی جهانی را تسهیل می‌کند و مقر آن در بلژیک قرار دارد.

اعضای هیئت مدیره سوئیفت را مدیران بانک‌های آمریکایی تشکیل می‌دهند. در روزهای گذشته، گزارش‌هایی از اختلافات داخلی در دولت ترامپ بر سر حفظ اتصال ایران به سوئیفت منتشر شده بود.

واشنگتن‌فری‌بیکن، روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه به رایزنی‌های میان مقام‌های آمریکایی و متحدان اروپایی این کشور نوشته ایالات متحده قصد دارد به ایران اجازه بدهد در سوئیفت باقی بماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید