آمریکا ایران را به نقض پیمان جنگ‌افزار شیمیایی متهم می‌کند

کدخبر: ۲۵۱۱۶۸
اقتصادنیوز: احتمال می‌رود که دولت ترامپ مدارکی برای طرح اتهام نقض کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی توسط ایران به‌دست آورده باشد. واشنگتن معتقد است که ایران از جنگ‌افزار شیمیایی استفاده نکرده اما ابزار تولید آن را در اختیار دارد.
آمریکا ایران را به نقض پیمان جنگ‌افزار شیمیایی متهم می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ روز جمعه، ۲۵ آبان (۱۶ نوامبر) خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو منبع آگاه آمریکایی که نامشان فاش نشده گزارش داد که ایالات متحده قصد دارد، هفته‌ی آینده در نشست سازمان منع جنگ‌افزار‌‌های شیمیایی در لاهه، ایران را به نقض کنوانسیون منع جنگ‌افزارهای شیمیایی متهم کند.

بر اساس یافته‌های دولت آمریکا، جمهوری اسلامی از جنگ‌افزار شیمیایی استفاده نکرده، اما امکانات و تجهیزات تولید آنها را در اختیار دارد.

آسوشیتدپرس نوشت که قانونگذاران آمریکا در جریان این اقدام قرار گرفته‌اند و به احتمال زیاد روز دوشنبه (۱۹ نوامبر) این خبر به‌طور رسمی اعلام خواهد شد.

در گزارش آسوشیتدپرس تاکید شده است که اتهام مطرح شده از جانب واشنگتن برای ایران مجازاتی در پی نخواهد داشت، اما برای شکایت از ایران در سازمان منع جنگ‌افزارهای شیمیایی کافی است.

این خبرگزاری طرح اتهام جدید علیه ایران را اقدام تازه‌‌ای از جانب دولت ترامپ در مسیر منزوی‌سازی ایران خوانده است.

بر اساس کنوانسیون منع جنگ‌افزارهای شیمیایی که در سال ۱۹۹۷ تصویب شد، تولید، ذخیره و کاربرد هر گونه جنگ‌افزار شیمیایی ممنوع است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید