ترامپ صلح نوبل می‌گیرد؟ «آنها هرگز جایزه را به من نخواهند داد»

کدخبر: ۲۵۳۴۱۳
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ در مصاحبه با نیویورک پست گفت: خب، آنها هرگز آن را (جایزه صلح) به من نخواهند داد.
ترامپ صلح نوبل می‌گیرد؟ «آنها هرگز جایزه را به من نخواهند داد»

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از اسپوتنیک؛ حامیان ترامپ و رئیس‌ جمهوری کره‌ جنوبی تاکید داشتند کشاندن کره‌ شمالی به سمت خلع سلاح هسته‌ ای و پایان جنگ کره دستاوردی خواهد بود که ارزش دریافت این جایزه صلح نوبل را برای رئیس جمهور امریکا دارد.

ترامپ ماه مه درباره این جایزه گفته بود: فکر می کنم «مون جائه این» رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی خیلی خوب است که چنین پیشنهادی می‌دهد. من دوستدار صلح هستم. مهمترین چیز این است که می‌خواهیم به صلح برسیم. این مشکل بزرگی بود و گمان می کنم کارها به خوبی پیش برود.

با این حال برخی گزارش‌ها از نارضایتی رئیس‌ جمهور آمریکا از عدم پیشرفت پیونگ‌یانگ در خلع سلاح هسته‌ای از زمان اولین نشست در ماه ژوئن حکایت دارد.

پیش از این در خبرها آمده بود که به نقل از تلویزیون نروژ ، نامزی ترامپ به خاطر تلاش و کمکش به منظور دستیابی به توافق خلع سلاح هسته ای کره شمالی است. 

دو عضو از مجلس نروژ ، نامزدی ترامپ را مطرح کردند. در عین حال تنها کسانی می توانند در رقابت برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۸ شرکت کنند، که قبل از ژانویه معرفی شده باشند. بدین ترتیب رهبر آمریکا ممکن است در سال ۲۰۱۹ به این جایزه برسد. 

در ابتدای ماه می سال جاری رهبر کره جنوبی ، پیشنهاد نامزدی ترامپ برای دریافت جایزه صلح نوبل را مطرح کرد. کسانی که تمایل دارند ترامپ این جایزه را بگیرد تاکید می کنند که خلع سلاح هسته ای کره شمالی و اتمام جنگ کره از دستاوردهای باارزش برای صلح نوبل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید