آغاز مذاکرات صلح یمن در سایه تهدیدهای گروه‌های درگیر

کدخبر: ۲۵۴۸۰۹
اقتصادنیوز: در آستانه آغاز گفتگوهای صلح یمن، دو طرف یکدیگر را تهدید کردند که اگر به نتایج مدنظرشان در گفتگوهای سوئد نرسند اوضاع را برای طرف مقابل سخت‌تر خواهند.
آغاز مذاکرات صلح یمن در سایه تهدیدهای گروه‌های درگیر

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از یورونیوز: محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن روز پنجشنبه هشدار داد اگر در پایان گفتگوهای استکهلم نتیجه‌ای در خصوص از سرگیری پروازهای غیرنظامی در فرودگاه صنعا گرفته نشود، این گروه اجازه نخواهد داد که سازمان ملل هم از این فرودگاه استفاده کند.

این رهبر گروه حوثی در حساب توییتر خود نوشت: «اگر در مذاکرات سوئد تصمیمی در خصوص بازگشایی فرودگاه پایتخت به روی مردم یمن گرفته نشود، من از شورای سیاسی و دولت نجات ملی [تحت کنترل حوثی‌ها] خواهم خواست که فرودگاه صنعا را به روی تمام هواپیماها از جمله هواپیماهای سازمان ملل ببندند. در این صورت آنها هم باید مانند مردم عادی، بیماران و مسافران مسیر ۱۵ ساعته را طی کنند.»

گروه حوثی‌ها از ۴ سال پیش کنترل بخش‌های مهمی از یمن از جمله پایتخت را در دست گرفته‌اند. اما از بعد از حملات نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، ریاض اجازه نداده است پروازه‌های تجاری و مسافری از فرودگاه بین‌المللی صنعا انجام شود و هر پروازی به مجوز عربستان نیاز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید