کاهش تولیدات صنعتی آسیا تحت تاثیر تنش‌های تجاری

کدخبر: ۲۶۰۹۳۸
اقتصادنیوز: تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد فعالیت های صنعتی در آسیا طی ماه دسامبر با کاهش شدیدی روبرو شده است.
کاهش تولیدات صنعتی آسیا تحت تاثیر تنش‌های تجاری

به گزارشاقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ در شرایطی که جنگ تجاری آمریکا و چین موجب کاهش تقاضای صنعتی پکن شده است، این مساله به ضرر اکثر اقتصادهای آسیایی بوده و تولیدات صنعتی این کشورها را به شدت کاهش داده است.

شاخص تولیدات صنعتی چین برای نخستین بار در 19 ماه اخیر با کاهش روبرو شده است. این مساله به ضرر سایر کشورهای آسیایی نیز بوده است به طوری که فعالیت های صنعتی مالزی به پایین ترین سطح خود از 2012 میلادی رسیده است. تولیدات صنعتی تایوان نیز ضعیف ترین عملکرد را از سپتامبر 2015 میلادی ثبت کرده است.

این مساله به ضرر رشد اقتصادی سنگاپور نیز بوده است. با توجه به کاهش رشد اقتصادی و پایین بودن تورم، بانک های مرکزی آسیایی احتمالا اجرای سیاست های پولی انبساطی را در سال 2019 در دستور کار قرار خواهند داد.

تحلیلگران امیدوارند که مذاکرات تجاری آمریکا و چین به زودی با پیشرفت های بزرگی روبرو شود. ترامپ اخیرا اعلام کرده است که در گفتگو با رئیس جمهور چین به توافقات مهمی در خصوص مسائل تجاری دست یافته است.

اگر آمریکا و چین نتوانند تنش های تجاری را حل و فصل کنند، اقتصادهای آسیایی در سال 2019 میلادی نیز با فشارهای بیشتری روبرو خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید