ترامپ: باید دیوار مرزی مکزیک را بسازیم!

کدخبر: ۲۶۰۹۴۰
اقتصادنیوز: در ادامه اختلاف بر سر ساخت دیوار مرزی مکزیک که به تعطیلی بخش‌‌هایی از دولت آمریکا انجامید، دونالد ترامپ اندکی مسامحه نشان داد و گفت، می‌توان این دیوار را به جای بتون از فولاد ساخت.
ترامپ: باید دیوار مرزی مکزیک را بسازیم!

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در بن‌بست تصویب بودجه درخواستی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک باز هم بر ساخت این دیوار پافشاری کرد و در واشنگتن به خبرنگاران گفت: «ما باید دیوار را بسازیم.»

با این همه او که در مبارزات انتخاباتی وعده ساخت دیواری از بتون را داده بود گفت، دیوار را می‌توان "به جای بتون از فولاد ساخت"، چون مسئله مهم به گفته ترامپ، "امنیت آمریکاست."

دیوار مرزی در توییت‌های ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در صفحه شخصی خود در توییتر باز هم از خواست خود برای ساخت این دیوار دفاع کرد.

دونالد ترامپ که برای ساخت این دیوار بیش از پنج میلیارد دلار بودجه تقاضا کرده در توییتر با اشاره به مخالفت دموکرات‌ها نوشت: «تنها دلیل آن‌هایی که نمی‌خواهند این دیوار ساخته شود کار [لازم برای ساخت] دیوار است. ۹۹درصد از ورودهای غیر قانونی مرزی ما پایان می‌یابد، جرم در کشور ما پایین می‌‌آید و ما سالانه میلیاردها دلار پس‌انداز می‌کنیم.»

او ادامه داد: «یک دیوار به‌درستی طراحی و ساخته شده خرج خودش را بارها در سال در می‌آورد.»

ترامپ در توییتی دیگر جملاتی از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را متذکر شد. او یادآوری کرد که اوباما در سال ۲۰۱۵ گفته بود: «ما به‌سادگی نمی‌توانیم اجازه دهیم که [مهاجران] مخفیانه، بدون مدارک هویت و کنترل وارد ایالات متحده شوند.»

هیلاری کلینتون نیز در سال ۲۰۱۵ گفته بود: «من وقتی یک سناتور بودم به ساخت یک حائل جهت جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی رأی دادم.»

 

توییت‌های ترامپ در حالی منتشر می‌شود که تازه‌‌ترین دور مذاکرات رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره برای پایان دادن به اختلاف بر سر بودجه ساخت دیوار مرزی و پایان دادن به تعطیلی بخش‌هایی از دولت بی‌نتیجه پایان یافته است.

ترامپ تهدید کرده که اگر بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک تصویب نشود تعطیلی بخش‌هایی از دولت ممکن است "ماه‌ها و سال‌ها" ادامه داشته باشد.

او همچنین هشدار داد که ممکن است با اعلام حالت فوق‌العاده، ساخت دیوار حائل مرزی را بدون تأیید کنگره آغاز کند.

ترامپ برای ساخت این دیوار پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بودجه طلب کرده و دموکرات‌ها که بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر اکثریت مجلس نمایندگان را در دست گرفته‌اند حاضر به تصویب این بودجه نیستند. در مجلس سنا جمهوری‌خواهان اکثریت را در دست دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید