کره جنوبی خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرد

کدخبر: ۲۶۱۷۰۶
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت اس‌کی اینوویشن کره جنوبی گفته است که انتظار می‌رود خریداران کره‌ای واردات نفت از ایران را از ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه از سر بگیرند.
کره جنوبی خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بی‌بی‌سی؛ در ماه نوامبر، مرحله دوم تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران که از جمله شامل تحریم نفتی و بانکی بود به اجرا گذاشته شد. در همان زمان، ایالات متحده هشت کشور خریدار نفتی ایران را از تحریم ثانویه نفتی معاف کرد و به آنها اجازه داد تا به مدت شش ماه مقدار معینی نفت از ایران خریداری کنند.

این هشت کشور عبارتند از کره جنوبی، چین، هند و ژاپن - خریداران عمده نفت ایران - همراه با ایتالیا، یونان، تایوان و عراق که همگی مجاز به خرید مقدار معینی از نفت ایران هستند بی‌آنکه با تحریم های ثانویه آمریکا مواجه شوند.

با توجه به اینکه دولت آمریکا بر "صفر کردن" فروش نفت توسط جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده بود، در آن زمان گفته شد که انگیزه اعطای معافیت نفتی جلوگیری از افزایش بهای نفت خام در بازار جهانی است. با به اجرا درآمدن تحریم نفتی ایران، بهای نفت خام روندی نزولی را آغاز کرد.

کره جنوبی قبل از اجرایی شدن تحریم‌ها، از ماه سپتامبر خرید نفت از ایران را متوقف کرده بود. این کشور سومین واردکننده نفت ایران و بزرگترین خریدار میعانات گازی از این کشور است.

مدیرعامل شرکت اس‌کی اینوویشن گفته است که با توجه به معافیت اعطا شده از سوی آمریکا به نظر می‌رسد کره جنوبی بتواند در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه خرید نفت از ایران را از سر بگیرد. گفته شده که مذاکرات برای از سرگیری واردات نفت به نتیجه رسیده و شرایط فروش و تحویل محموله‌های نفتی از ایران به نتیجه رسیده است.

به گفته منابع نفتی، با توجه به مشکلات کنونی، نفت ایران با تخفیف و تسهیلات ویژه فروخته می‌شود.

مدیرعامل اس‌کی اینوویشن گفته ممکن است کره جنوبی تا دویست هزار بشکه نفت و میعانات گازی در روز از ایران خریداری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید