67 درصد فرانسوی‌ها خواستار اصلاحات بنیادین هستند

کدخبر: ۲۶۲۷۵۴
اقتصادنیوز: موسسه افکار سنجی ‘اوپلنیون وی’ نتایج آخرین نظرسنجی درباره تلاش های مکرون برای فرونشاندن خشم مخالفان خود را منتشر کرد.
67 درصد فرانسوی‌ها خواستار اصلاحات بنیادین هستند

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از رویترز؛ بر اساس این نظرسنجی، 67 درصد فرانسوی ها اعلام کردند در طرح گفت و گوی ملی( بحث بزرگ) ، که سه شنبه آغاز می شود، خواستار انجام اصلاحات بنیادین هستند. همچنین ۶۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی انتظار برگزاری همه پرسی در فرانسه را دارند.

بر اساس این نظرسنجی که به سفارش روزنامه لوپوئن و رادیو بین المللی فرانسه انجام شده است، تنها ۴۷ درصد پرسش شوندگان برای شرکت در طرح گفت و گوی ملی مکرون ابراز علاقه کرده اند و ۵۲ درصد قصد ندارند در آن مشارکت کنند.

رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته در نامه ای خطاب به مردم کشورش، ضمن دعوت از آنها برای شرکت در طرح گفت و گوی ملی، متعهد شد به نظرات جدید گوش کند، هر چند که تاکید کرد که همچنان به دستور کار اصلی اصلاحات اقتصادی پایبند خواهد ماند.

طرح جدید مکرون با گذشت ۹ هفته از اعتراضات جلیقه زردها مطرح شده است.

مکرون که محبوبیتش در ماه گذشته با کاهش قابل‌ ملاحظه‌ای همراه بوده قول داده تا از بحث‌ها برای کانالیزه کردن خشم عمومی و پی‌ریزی سیاست جدید مبتنی بر اصول دموکراسی مشارکت حداکثری استفاده کند.

طرح گفت وگوی ملی رئیس جمهوری با استقبال نه چندان گرم معترضان روبرو شده است. جلیقه‌زردها معتقدند به جای این طرح، دولت باید همه پرسی انجام دهد.

در همین ارتباط، ‘مارین لوپن’ رقیب انتخاباتی مکرون در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۷ که همواره از آغاز اعتراض های فرانسه خواستار کناره گیری دولت بوده، امروز تنها راه برقراری آرامش را، بازگشت به صندوق آرا دانست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید