اوپک نشست فوق‌العاده گذاشت!

کدخبر: ۲۶۲۷۶۲
اقتصادنیوز: اعضای اوپک و غیر اوپک در ماه مارس نیز نشستی برگزار خواهند کرد. هنوز اطلاعی از حضور ایران در نشست JMMC در دست نیست.
اوپک نشست فوق‌العاده گذاشت!

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بلومبرگ؛ مقامات عالی اوپک، در جلسه که در روز های ۱۷ و ۱۸ مارس در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد، گردهم می آیند. 

اوپک و متحدانش قرار است درباره تولید نفت به توافق برسند و سپس در نشست ماه آوریل که ۱۷ و ۱۸ آوریل در وین، پایتخت اتریش و در سطح وزیران برگزار خواهد شد، سیاست ها تنظیم می-شود.

به گفته محمد بارکیندو دبیر کل اوپک، اعضا در نشست پیش از موعد کمیته نظارتی اوپک و غیر اوپک در باکو، عملیاتی شدن کاهش عرضه نفت را بررسی می کنند، سپس وزرا در وین اتریش، گردهم می آیند تا درباره ادامه کاهش تولید نفت پس از تابستان تصمیم گیری کنند.

هرچند که جزئیات بیشتری از این نشست اعلام نشده است، اما به نظر می رسد اعلام مواضع اخیر گروه اقدام علیه ایران و توقف معافیت تحریمی هشت کشور نگرانی هایی را برای اعضا ایجاد کرده است. با وجود اینکه اعضای اوپک در روزهای گذشته اعلام کردند هیچگونه نشست اضطراری تا پیش از آوریل برگزار نخواهند کرد، اما شاید این نشست پیش از موعد بتواند مقداری از تنش به وجود آمده از سوی مقامات آمریکایی را کنترل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید