طرح ناموفق حمله مرد 21 ساله به کاخ سفید

کدخبر: ۲۶۳۰۶۸
اقتصادنیوز: پلیس فدرال آمریکا مرد جوانی را هنگام خرید سلاح ضد تانک دستگیر کرده است. این فرد که نقشه‌ای دستی از ضلع غربی کاخ سفید همراه داشته، به مقدمه‌چینی برای حمله به کاخ سفید متهم شده است. به هویت او اشاره دقیقی نشده است.
طرح ناموفق حمله مرد 21 ساله به کاخ سفید

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ رسانه‌های آمریکایی از دستگیری مرد جوانی خبر داده‌اند که قصد داشته به کاخ ریاست جمهوری آمریکا در واشینگتن حمله کند. پلیس آمریکا از مدت‌ها پیش متوجه فعالیت‌های او شده است. بنا بر گزارش‌ها، این فرد ۲۱ ساله قرار بوده با تسلیحات ضد تانک برنامه خود را عملی کند.

این مرد در شهر آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا و در هنگام معامله با فروشندگان سلاح که در واقع مأموران مخفی پلیس فدرال بوده‌اند، دستگیر شده است. او قصد داشته به جای پول خودروی خود را به فروشنده بدهد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، متهم طرحی از طبقه همکف ضلع غربی ساختمان کاخ سفید همراه داشته که با دست ترسیم شده بوده است. دفتر کار رئیس جمهوری آمریکا که به اتاق بیضی مشهور است، در همین قسمت ساختمان قرار دارد.

پلیس از مارس سال گذشته این مرد جوان را تحت نظر داشته و از طریق پیام‌های رمزگذاری‌شده با او در تماس بوده است. در گزارش‌ها آمده که خطری در کمین مردم یا دولت آمریکا نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری برنا، اف بی آی مرد جوان 21 ساله ای را دستگیر کرده است که متهم به طرح ریزی برای حمله به برخی اماکن حساس در واشنگتن از جمله کاخ سفید بوده است.

اف بی آی پس از دریافت گزارش هایی از مقام های محلی ایالت جورجیای آمریکا مبنی بر اینکه این فرد که با نام «هاشر جلال تاهب» معرفی شده، به افکار و اقدامات افراطی روی آورده، از ماه مارس سال گذشته (فروردین 97) تحقیقاتی را پیرامون وی آغاز کرده بود.

یکی از مخبران اف بی آی در این منطقه که با تاهب ارتباط گرفته، گزارش داده که وی تقاضای گذرنامه المثنی کرده و قصد داشته به یک سفر خارجی برود.

تاهب به مخبر اف بی آی گفته است که قصد دارد حملاتی را در ایالات متحده به نقاط حساس مثل کاخ سفید و مجسمه آزادی انجام دهد.

تاهب همچنین نقشه ای از «بال غربی» کاخ سفید که محل استقرار دفتر رئیس جمهوری آمریکا نیز هست به مخبر اف بی آی نشان داده و از وی خواسته در تهیه اسلحه و مواد منفجره به او کمک کند.

مخبر اف بی آی مدعی است که تاهب هفته گذشته با وی دیدار کرده و یک کوله پشتی را که مواد منفجره قرار بوده در آن جای گیرد به وی داده و گفته است که حمله پنجشنبه این هفته (امروز) انجام خواهد شد.

وی خودروی خود را در ازای چند اسلحه اتوماتیک و همچنین یک پرتاب کننده موشک ضدتانک ای.تی.4 فروخته اما بلافاصله پس از دریافت این تسلیحات دستگیر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید