مشارکت مصر در قتل جمال خاشقجی

کدخبر: ۲۶۳۶۷۷
اقتصادنیوز: سندی از نقش و مشارکت دستگاه اطلاعاتی مصر در قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی منتشر شده است.
مشارکت مصر در قتل جمال خاشقجی

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از اسپوتنیک؛ الخلیج‌آنلاین نوشت: سندی از همکاری مصر در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی منتشر شده است.

به گزارش این پایگاه خبری، محمد المسعودی، مخالف عربستانی، سندی که از سوی دیوان پادشاهی سعودی برای دستگاه اطلاعاتی مصر فرستاده شده و در آن به نقش مصر در هماهنگی با تیم امنیتی عربستان سعودی برای ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی اشاره شده است، را فاش کرده است. 

دیوان پادشاهی سعودی در این سند با عنوان «فوق محرمانه» که به عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر و مدیر دفتر عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر ارسال کرده است، به پیشنهاد دولت مصر جهت همکاری امنیتی و اطلاعاتی در پرونده قتل خاشقجی پاسخ می‌دهد.

در این سند آمده است که 3 نفر از عناصر تیم ترور خاشقجی شامل سرهنگ ماهر مطرب، یکی از اعضای تیم حفاظتی محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی ، دکتر صلاح الطبیقی، دکتر تشریح و سرهنگ منصور اباحسین، ساعت ده صبح روز جمعه 28 سپتامبر سال گذشته میلادی و سوار بر هواپیمایی متعلق به نیروی هوایی پادشاهی عربستان به قاهره سفر کرده اند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید