ابراز تردید نماینده آمریکا نسبت به تاثیرگذاری نشست‌های دوره‌ای شورای امنیت درباره مساله فلسطین

کدخبر: ۲۶۴۲۰۰
اقتصاد نیوز: نماینده آمریکا نسبت به تاثیرگذاری نشست‌های دوره‌ای شورای امنیت درباره مساله فلسطین ابراز تردید کرد و در این باره گفت‌: این نشست‌ها افکار عمومی جهان را از پرداختن به کل مسائل منطقه بازمی‌دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ‌ایسنا، به نوشته روزنامه‌ فرامنطقه‌ای رای الیوم، جاناتان کوهن، معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در گزارشی که به شورای امنیت ارائه کرد، گفت‌: گفت‌وگویی که هر ماه در شورای امنیت درباره مساله فلسطین انجام می‌شود، در پیشبرد روند صلح شکست خورده است و این نشست‌ها مانع توجه ما و دیگر کشورهای جهان به دیگر مسائل منطقه می‌شود.

کوهن گفت‌: در این نشست توجه کافی نسبت به تهدیدات متعدد موجود در خاورمیانه علیه صلح و امنیت جهانی نمی‌شود.

معاون نماینده آمریکا افزود: شورای امنیت در تمرکز بر گام‌هایی که برای رسیدگی به مساله بی‌ثباتی موجود در منطقه که بر مردم سوریه، لبنان، عراق، یمن، لیبی، ایران و دیگر کشورهای منطقه تاثیر گذاشته، شکست خورده است.

وی در ادامه‌، گفت‌:  آمریکا با هدف مقابله با این چالش‌ها با همکاری لهستان نشستی در سطح وزرای خارجه با هدف تقویت صلح و امنیت خاورمیانه در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه برگزار می‌کند. این نشست فرصتی برای تبادل نظر و ارزیابی شرایط جهت همکاری در خاورمیانه برای حمایت بیشتر از صلح و ثبات خواهد بود.

کوهن در پایان بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد.

شورای امنیت هر ماه جلسه‌ای درباره خاورمیانه به ویژه‌ مساله فلسطین برگزار می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید