ناتو و گرجستان همکاری در دریای سیاه را گسترش خواهند داد

کدخبر: ۲۶۴۳۸۹
اقتصاد نیوز: 'ینس استولتنبرگ'، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو ) گفت : ناتو و گرجستان همکاری در دریای سیاه را گسترش خواهند داد .

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ استولتنبرگ در نشست خبری مشترک با 'سالومه زورابیشویلی' رییس جمهوری جدید گرجستان که نخستین سفر رسمی خود به خارج از کشور را از بروکسل آغاز کرده است ، افزود: ناتو همکاری با نیروی دریایی گرجستان را در رابطه با نگرانی از حضور نظامی روسیه در دریای سیاه گسترش می دهد . 

به گفته استولتنبرگ ، گسترش همکاری ناتو و گرجستان، شامل آموزش گارد ساحلی این کشور و افزایش تعامل میان نیروی دریایی ناتو و گرجستان می شود . 

وی اظهار داشت : در دیدار با خانم زورابیشویلی در خصوص ادامه فعالیت برای عضویت گرجستان در ناتو توافق شد . 

دبیر کل ناتو ، گرجستان را شریک منحصر بفرد برای این سازمان عنوان کرد و یاد آور شد : گرجستان در ماه مارس سال جاری میزبان تمرینات مشتر با حضور 17 عضو ناتو خواهد بود . 

استولتنبرگ ، همچنین گفت که برنامه ریزی کرده است در ماه مارس سال جاری با هدف بررسی تقویت همکاری گرجستان و ناتو ، به این کشور سفر کند. 

زورابیشویلی نیز در این نشست خبری اعلام کرد که ادغام در نهادهای یوروآتلانتیک اولویت سیاست خارجی گرجستان بوده و ما در این زمینه نتایج خوبی بدست آورده ایم . 

وی ،در عین حال گرجستان را شریک قابل اعتماد ناتو عنوان کرد و گفت: منتظر اتخاذ تصمیمی در باره عضویت کشورمان در ناتو هستیم.

رییس جمهوری جدید گرجستان در سفر به بروکسل همچنین با مسئولان اتحادیه اروپا دیدار کرد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید