هشدار سفیر آمریکا در آلمان به کشورهای اروپایی برای دور زدن تحریم های ایران

کدخبر: ۲۶۷۳۴۵
اقتصاد نیوز: سفیر آمریکا در آلمان در واکنش به اقدام کشورهای اروپایی برای راه‌اندازی ساز و کاری جهت حمایت از مبادلات تجاری به این کشورها درباره دور زدن تحریم‌ها علیه ایران هشدار داده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، «ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در آلمان، در واکنش به راه‌اندازی ساز و کار ویژه‌ای از سوی کشورهای اروپایی برای تسهیل تبادلات تجارت با ایران درباره دور زدن تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران هشدار داد. 

وی در مصاحبه با روزنامه راست‌گرای Frankfurter Allgemeine Zeitung گفت «دور زدن تحریم‌های آمریکا، توصیه نمی‌شود.»

کشورهای اروپایی طرف توافق هسته‌ای ایران، سامانه‌ای موسوم به «ساز و کار حمایت از تبادلات تجاری» (ساحات) برای انجام مبادلات غیردلاری با تهران راه‌اندازی کرد‌ه‌اند.

گرنل درباره راهبرد آمریکا علیه ایران گفت: «ما از شدیدترین تحریم‌های ممکن استفاده کرده و همزمان هم پیشنهاد گفت‌وگو را مطرح می‌کنیم تا ببیتیم آیا این می‌تواند رفتار برخی کشورهای معین را تغییر دهد.»

پیش از این هم «گوردن ساندلند»،  سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در مصاحبه ای هشدار داده بود که شرکت هایی که قصد بهره گیری از ساز و کار «ساحات» با ایران را دارند ممکن است با برخورد تلافی جویانه واشنگتن روبرو شوند.

وی تصریح کرد: «هر کس که در عمل از آن (اینستکس) برای تجارت هر چیزی غیر از فعالیت های انساندوستانه استفاده کند، توسط ایالات متحده تحریم خواهد شد... ما آن ها را پیدا کرده و تحریمشان می کنیم و دیگر هیچ مراوده تجاری با آمریکا نخواهند داشت.»

به گفته ساندلند، هدف آمریکا از این تهدید این است که از اینستکس استفاده ای نشود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید