اخراج بزرگ ترین بانک دانمارکی از کشورهای بالتیک

کدخبر: ۲۶۹۵۸۷
مقامات استونی از "دانسکه بانک" خواستند به فعالیت شعبه خود در این کشور خاتمه دهد.
اخراج بزرگ ترین بانک دانمارکی از کشورهای بالتیک

له گزارشاقتصادنیوز، به نقل اذ طلانیوز؛ پس از آنکه دولت استونی از دانسکه بانک خواست تا به فعالیت شعبه خود در این کشور خاتمه دهد، این بانک دانمارکی در بیانیه‌ای اعلام کرد به کلیه فعالیت‌های خود در استونی، لتونی، لیتوانی و روسیه خاتمه خواهد داد.

به دلیل پرونده پولشویی ۲۰۰ میلیارد یورویی این بانک در استونی که یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های پولشویی های تاریخ به شمار می‌رود، مقامات اتحادیه اروپا، دانمارک، انگلیس، استونی و آمریکا در پرونده‌های جداگانه ای در حال رسیدگی به این اتهام هستند.

سازمان تنظیم مقررات مالی استونی از دانسکه بانک خواسته است تا نسبت به تسویه حساب با مشتریان خود در این کشور و ترک استونی اقدام کند. دانسکه بانک تنها ساعاتی پس از این تصمیم اعلام کرد به فعالیت خود در کشورهای حوزه دریای بالتیک و روسیه خاتمه خواهد داد. طبق گزارش صورت مالی دانسکه بانک، درآمد خالص این بانک از محل فعالیت در این چهار کشور در سال ۲۰۱۸ معادل ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

کیلور کسلر، مدیر سازمان تنظیم مقررات مالی استونی ضمن متهم کردن دانمارک به سو مدیریت در برخورد با این پرونده، از اخراج دانسکه بانک دفاع کرده است. حدود ۳۰۰۰ نفر در این چهار کشور در شعبات این بانک فعالیت داشتند که طبق اعلام این بانک دانمارکی، احتمالاً به جای دیگری منتقل خواهند شد و این بانک قصد اخراج آنها را ندارد.

کسلر در جمع خبرنگاران گفت تصمیم به اخراج دانسکه بانک به این جهت بوده است که وی متقاعد به عدم تکرار چنین اقداماتی از سوی بانک دانمارکی نشده است. بانک در پاسخ به این اظهارات گفته است که تلاش‌های خود برای مقابله با پول‌شویی را تشدید کرده است.

دانسکه بانک متهم است بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ از طریق فراهم کردن انتقال وجه و نگهداری حساب وجوه غیرقانونی، حدود ۲۰۰ میلیارد یورو پولشویی در شعبه خود در استونی انجام داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید