پایان نتانتیاهو؟ دو رقیب اصلی او در انتخابات متحد شدند

کدخبر: ۲۶۹۶۰۷
اقتصادنیوز: دو رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کردند که به منظور شکست دادن او در انتخابات پیش‌رس ٩ آوریل آینده، با یکدیگر متحد شده‌اند. «بنی گانتز» از حزب چپ «پایداری اسرائیل» و «یائیرلاپید» از حزب میانه روی «آینده»، روز پنجشنبه ٢١ فوریه، از توافق خود پرده برداشتند و اعلام کردند که این دو حزب با یک فهرست واحد از نامزدهای مشترک در انتخابات آینده شرکت می‌کنند.
پایان نتانتیاهو؟ دو رقیب اصلی او در انتخابات متحد شدند

به گزاش اقتصادنیوز، به نقل از رادیور فرانسه؛ دو رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، اعلام کردند که به منظور شکست دادن او در انتخابات پیش‌رس ٩ آوریل آینده، با یکدیگر متحد شده‌اند. «بنی گانتز» از حزب چپ «پایداری اسرائیل» و «یائیرلاپید» از حزب میانه روی «آینده»، روز پنجشنبه ٢١ فوریه، از توافق خود پرده برداشتند و اعلام کردند که این دو حزب با یک فهرست واحد از نامزدهای مشترک در انتخابات آینده شرکت می‌کنند.

bibigantz-1-1024x640

با نزدیک شدن تاریخ برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در اسرائیل احزاب و نیروهای  سیاسی برای تقویت بخت خود در دست یافتن به قدرت و تشکیل دولت آینده این کشور، ائتلاف‌های تازه تدارک می‌بینند.

آخرین آنها، اتحاد «بنی گانتز»، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش، از حزب چپ «پایداری اسرائیل»، و «یائیر لاپید»، نامزد حزب چپ میانه «آینده» است که در برابر ائتلاف راست گرای بنیامین نتانیاهو به میدان آمده است.

در صورت پیروزی این اتحاد و بر اساس توافق بدست آمده، در نیمۀ نخست دورۀ پارلمانی «بنی گانتز» ریاست هیئت دولت را بر عهده خواهد داشت و در نیمۀ دوم آنرا به متحد خود «یائیر لاپید» خواهد سپرد.

«بنی گانتز» پیش از این ائتلاف، همبستگی دو نظامی عالیرتبۀ پیشین دیگر را نیز بدست آورده بود. «موشه یالون» و «گابی اشکنازی» که هر دو پیش از این ریاست ستاد ارتش را بر عهده داشتند از سوی حزب «پایداری اسرائیل» نامزد شرکت در انتخابات شده‌اند. این ائتلافِ چپ میانه بر پایۀ نظرسنجی‌ها امروز در دومین ردۀ «نیّت رای دهی» شهروندان، پس از حزب لیکود بنیامین نتانیاهو قرار دارد.

نخست وزیر اسرائیل نیز، روز گذشته، با حزب راست افراطی «خانۀ یهود» به رهبری «رافی پِرِتز» که حزبی «مذهبی ناسیونالیستی» است به توافق رسید و وعده داد در صورتیکه این حزب با متحد دیگر او، حزب راست افراطی «قدرت یهود» در انتخابات پارلمانی ائتلاف کند، از دو کرسی وزارت در دولت آینده برخودار می‌شود.

با تشکیل ائتلاف تازۀ ضد نتانیاهو، نخستین گام در راه ایجاد یک اتحاد گسترده میان احزاب و نیروهای چپ و چپ میانه برداشته شد. با این حال، عدم موفقیت چپ در برقرای صلح و آرامش در کشور، در سال‌های اخیر جایگاه احزاب راست و راست افراطی را تقویت کرده و میدان عمل آنها بشدت را گسترش داده است. در ده سال گذشته، راست اسرائیل بی رقیب بر سرنوشت این کشور حاکم بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید