افزایش تعرفه‌های آمریکا بر واردات از چین به تاخیر افتاد

کدخبر: ۲۷۰۴۵۸
اقتصتدنیوز: دومای دولتی روسیه در حال تصویب قطعنامه ای در مورد لایحه تنظیم ارز مجازی است. مجلس شورای روسیه قوانین ارز مجازی را به مراحل آخر رسانده است‌.
افزایش تعرفه‌های آمریکا بر واردات از چین به تاخیر افتاد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ ترامپ در توییتی با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه در طول مذاکرات تجاری هفته اخیر در واشنگتن میان مقامات آمریکایی و چینی، اعلام کرد مهلت برای افزایش تعرفه‌ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را به تأخیر خواهد انداخت.

رئیس جمهور آمریکا که مشتاق است با پکن قراردادی منعقد کند، اعلام کرد مذاکره کنندگان درباره مسائل مهمی مانند وادار کردن شرکت‌های آمریکایی به انتقال فناوری به شرکت‌های چینی به عنوان شرط فعالیت در این کشور و همچنین خرید بیشتر محصولات انرژی و کشاورزی آمریکایی از سوی چینی‌ها به تفاهم رسیده‌اند.

اما دو طرف از توافق رسمی هیچ حرفی به میان نیاوردند و کاخ سفید جزئیات توافق را منتشر نکرد. ترامپ اعلام کرد امیدوار است در دیدار با شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین که احتمالاً در مارس انجام می‌گیرد، توافق نهایی امضا شود.

ترامپ در توئیتر نوشت: در نتیجه این مذاکرات پربار، من افزایش تعرفه‌ها که را که برای اول مارس برنامه‌ریزی شده بود، به تأخیر می‌اندازم. با توجه به اینکه دو طرف پیشرفت بیشتری در مذاکرات داشته‌اند ما در حال برنامه‌ریزی دیدار میان خودم و پرزیدنت شیء هستیم.

تمدید این مهلت، مانع از افزایش تعرفه‌ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی از ۱۰ به ۲۵ درصد می‌شود. ترامپ در هفته‌های اخیر به احتمال تمدید این مهلت اشاره کرده بود تا بازارهای مالی ملتهب آرام شده و صاحبان کسب و کار که برای قطعات و همچنین بازار کالاهای نهایی به چین متکی هستند خاطرجمع شوند.

یک منبع آگاه از مذاکرات به نیویورک تایمز گفت: با وجود پیشرفتی که مورد تمجید ترامپ واقع شده است، چینی‌ها هنوز هیچ تعهد مکتوبی در خصوص هیچیک از مسائل مورد مذاکره نداده‌اند.

این منبع آگاه گفت: پس از مذاکرات طولانی، هیأت چینی به سفارت چین در واشنگتن بازگشت و از پکن اجازه دریافت کرد تا برای راضی کردن مذاکره کنندگان آمریکایی و آقای ترامپ، یک تعهد کلی دهد.

قرار است یک هیأت آمریکای پیش از دیدار میان رؤسای جمهور آمریکا و چین به پکن سفر کند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در حالی که برخی از تحلیلگران می‌گویند به نظر می‌رسد مشاوران ترامپ امتیازات بزرگ‌تری را در مقایسه با دولت قبلی دریافت خواهند کرد، اما سایرین از اینکه آمریکا بتواند روابط اقتصادی با چین را دچار تغییر و تحول گسترده‌ای کند بدبین هستند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید