ونزوئلا 8 تن طلا از بانک مرکزی به مقصد نامعلوم خارج کرده است

کدخبر: ۲۷۱۰۰۴
اقتصادنیوز: بنا به گفته یکی از نمایندگان مخالف دولت و همچنین سه منبع دولتی به رویترز ،هفته گذشته 8 تن طلا از ذخایر بانک مرکزی ونزوئلا خارج شده است که به نظر می رسد این کار یکی از آخرین تلاش های مادورا ،رئیس جمهور این کشور برای قدرت دادن به ارز کاراکاس در زمان مواجه به فشار تحریم ها بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از رویترز؛ انجل آلوارادو (نماینده مخاف دولت ) و سه منبع دولتی دیگر اعلام کرده اند که این طلا ها در روزهای چهارشنبه و جمعه هفته گذشته در خودروهای دولتی از این بانک خارج شده اند ،زمانیکه هیچ نیروی نظارتی و امنیتی ایی در بانک خضور نداشته است.

آلوارادو گفت:" آنها قصد دارند تا این میزان طلا را در خارج از کشور و به شکل غیر قانونی بفروشند ."

بانک مرکزی ونزوئلا درخواست اظهار نظر در این مورد را رد کرد .

الوارادو و منابع دولتی که می خواستند ناشناس باقی بمانند در مورد اینکه بانک مرکزی ونزوئلا این حجم از طلا را به کجا فرستاده چیزی نگفتند.آنها اعلام کردند که این عملیات و خارج کردن طلا ها در زمانی انجام شده است که رئیس بانک مرکزی ونزوئلا ، کالیکستو اورتگا در سفر خارج از کشور بوده است .

در سال 2018  ونزوئلا 23 تن طلای استخراج شده خود را با هواپیما به جایی در استانبول ترکیه فرستاده بود.

بر اساس گفته بیش از 30 نفر از کسانی که با وضعیت تجارت آشنا هستند ،بانک مرکزی ونزوئلا این میزان طلا را از معدن طلای جنوب این کشور خریداری کرده است تا با فروش آنها به ترکیه و دیگر کشورها بتواند با توجه به کسری گسترده مواد اولیه غذایی را تامین کند.

به غیر از ترکیه ،امارات هم میزان چشمگیری طلا از ونزوئلا خریداری کرده است . موسسه نور کاپیتال در 1 فوریه اعلام کرده بود که 3 تن طلا در 21 ژانویه از بانک مرکزی ونزوئلا خریداری کرده است و تا زمان تثبیت شرایط سیاسی این کشور خرید دیگری نخواهد داشت....نور کاپیتال اعلام کرده است این خرید بر اساس قوانین تجاری مرسوم و مورد تایید انجام شده است .

همچنین دولت مادورا از ترس تحریم ها و احتمال قطع شدن دسترسی  ، در تلاش است تا 31 تن طلای خود را که در بانک مرکزی انگلستان است به خاک این کشور برگرداند

بر اساس اطلاعات دریافتی 20 تن طلا هم از محل ذخایر بانک مرکزی کاراکاس برداشت شده است و حجم ذخایر را به 140 تن طلا رسانده است که کمترین سطح در 75 سال گذشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید