«استورمی دنیلز»، بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، «شجاعت» وکیل سابق ترامپ را ستود

کدخبر: ۲۷۱۰۶۶
اقتصادنیوز: روز گذشته، کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا جلسه‌ای با حضور «مایکل کوهن» وکیل سابق دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برگزار کرد که به صحنه مشاجره دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در مورد تخلفات کارزار انتخاباتی ترامپ در رقابت ۲۰۱۶، تبدیل شد.
«استورمی دنیلز»، بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، «شجاعت» وکیل سابق ترامپ را ستود

به گزاارش اقتصادنیوز، به نقل از مهر؛ کوهن که خود به ۸ فقره جرم متهم است و از ماه میلادی می، دوران ۳ ساله حبس را آغاز می‌کند؛ در جریان جلسه استماع روز گذشته، رئیس جمهوری ایالات متحده را به «دروغ‌گویی» و «نژادپرستی» متهم کرد و گفت از اینکه به جای گوش کردن به ندای وجدان، به ترامپ مجال لاپوشانی قانون‌شکنی‌هایش را داده، شرمنده است.

شنیدن این اعترافات از زبان کوهن، جالب است چراکه وی بیش از ۱۰ سال برای ترامپ کار کرده و اسرار مگوی بسیاری را درباره وی می‌داند. گفتنی است وی در سال ۲۰۰۶ شروع به فعالیت در تشکیلات ترامپ کرد و در پایان به پست معاونت این تشکیلات دست یافت.

البته افشاگری‌های دیروز کوهن به صفات اخلاقی ترامپ مبنی بر شیادی، تقلب و عدم مصالحه ختم نشد و وی گریزی هم به موضوع مورد علاقه دموکرات‌ها مبنی بر همدستی رئیس جمهوری آمریکا با روس‌ها زد.

کوهن در این باره گفت: ترامپ از مذاکره با روسیه در دوران مبارزات انتخاباتی خبر داشت و آن را هدایت می کرد اما درباره آن دروغ گفت. او درباره آن ماجرا دروغ گفت زیرا هرگز انتظار نداشت در مبارزات انتخاباتی پیروز شود. او درباره این ماجرا دروغ گفت زیرا می خواست صدها میلیون دلار از پروژه‌اش در مسکو سود کسب کند.

وی همچنین مدعی شد ترامپ از تصمیم سایت افشاگر ویکی‌لیکس برای انتشار متن ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ باخبر بوده است.

ماجرای پروژه مسکو و ویکی‌لیکس چه بود؟

یکی از موضوعات جنجالی در تحقیقات پیرامون اتهام مداخله روسیه در انتخابات آمریکا به پروژه ناکام ساخت «برج ترامپ» در مسکو بازمی‌گردد که مذاکرات آن بین کوهن و مقام‌های روسی در سال ۲۰۱۶، ‌ همزمان با انتخابات آمریکا جریان داشت و حتی پس از تعیین ترامپ به عنوان نامزد منتخب جمهوریخواهان ادامه داشت.

با این حال، کوهن در شهادت خود تأکید کرد که از هماهنگی احتمالی بین کارزار ترامپ و دولت مسکو هیچ اطلاعی ندارد.

ترامپ پیشتر در دوره کارزار انتخاباتی خود گفته بود که هیچ پروژه ساخت و سازی در روسیه ندارد اما اکنون کوهن می‌گوید مسئله طور دیگری بوده و او مجبور شده برای دفاع از ترامپ دروغ بگوید.

در این میان، هک‌ کردن رایانامه‌های کمیته ملی دموکرات‌ها و انتشار ایمیل‌های به ‌سرقت ‌رفته در وب‌سایت ویکی‌لیکس یکی از موارد مهم در تحقیقات علیه ترامپ است.

«راجر استون» مشاور و دوست قدیمی ترامپ که چند هفته پیش به طور موقت بازداشت شد؛ به ارتباط با ویکی‌لیکس برای انتشار این ایمیل‌ها متهم شده است. اکنون پرسش تعیین‌کننده این است که ترامپ تا چه اندازه از این موضوع اطلاع داشته است.

پاسخ کوهن هم این است که ترامپ از کل ماجرا باخبر بوده است. وی حتی تاکید کرد که مکالمه تلفنی استون و ترامپ را دراین ‌باره شنیده است.

کوهن چه مدرکی را علیه ترامپ رو کرد؟

وکیل پیشین ترامپ در نشست مجلس نمایندگان آمریکا، تصویر چک ۱۳۰ هزار دلاری حق‌السکوت ترامپ به «استورمی دانیلز» بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی را منتشر کرد.

استورمی دانیلز ۳۹ ساله که نام واقعی اش «استفانی کلیفورد» است؛ می‌گوید که در سال ۲۰۰۶ میلادی در جریان یک مسابقه گلف افراد مشهور در لیک تاهوی ایالت نوادا، با ترامپ رابطه غیر اخلاقی برقرار کرده است.

این درحالی است که ترامپ که در سال ۲۰۰۵ میلادی با همسر سوم خود ملانیا ازدواج کرد، اظهارات استورمی دانیلز را یک ادعای بی اساس خوانده است.

 

استورمی دانیلز همچنین می‌گوید که تماس‌هایش با دونالد ترامپ تا سال ۲۰۰۷ میلادی از جمله در بورلی هیلز کالیفرنیا ادامه پیدا کرد اما آن مراودات مخفیانه نبود و ترامپ در حضور دیگران با وی تلفنی صحبت می‌کرد.

او می‌گوید به خاطر نگرانی از به خطر افتادن امنیت خودش و دخترش بود که ۱۱ روز پیش از برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۶ در قبال دریافت ۱۳۰ هزار دلار از وکیل آقای ترامپ خیلی سریع تصمیم گرفت که با امضای یک قرارداد، از صحبت کردن با رسانه ها درباره رابطه ادعایی خودداری بکند.

واکنش ترامپ به اظهارات اخیر کوهن چیست؟

رئیس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش به اظهارت وکیل سابقش، دست به توئیتر برد و نوشت: او دروغ می‌گوید تا از طول دوران حبسش بکاهد.

از سوی دیگر، ترامپ طی سخنرانی که امروز در هانوی- پایتخت ویتنام- داشت؛ گفت: بخش‌هایی از جلسه شهادت کوهن را دیدم و باید بگویم که خیلی شرم آور بود.

وی ادامه داد: البته علیرغم اینکه کوهن دروغ‌ پردازی‌های زیادی کرد؛ نتوانست هیچ مدرکی مبنی بر همدستی من با روسیه رو کند. اما تعجب می‌کنم چرا مثل سایر موارد، درباره این موضوع هم دروغ نگفت. در واقع به جای اینکه ۱۰۰ درصد دروغ بگوید؛ فقط ۹۵ درصد دروغ گفت!

اریک کوهن پسر دوم ترامپ نیز در پیامی توئیتری نوشت: کسی که این حرف‌ها را علیه پدرم می‌زند؛ با هرکسی که سر راهش بود لابی کرد تا رئیس دفتر ترامپ شود.

پایان ماجرا چه می‌شود؟

کوهن قرار است امروز پنجشنبه نیز دیداری محرمانه با کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا داشته باشد و معلوم نیست در این دیدار چه افشاگری‌هایی علیه ترامپ انجام دهد.

اما همه جلسات استماع کنگره تنها با یک هدف انجام می‌شود و آن این است که رابطه ادعایی روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ فاش شود. این درحالی است که حداقل طی جلسه دیروز، کوهن هیچ مدرکی در این رابطه ارائه نداد.

همزمان، روسیه نیز خود را از هر اتهامی مبرا می‌داند و جدال‌های پیش آمده را تسویه حساب احزاب داخلی آمریکا تلقی می‌کند.

البته، این احتمال وجود دارد که به واسطه شهادت کوهن و اعمال فشار دموکرات‌ها، انتشار گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده روسیه به تعجیل بیفتد.  

درخصوص اتهامات اخلاقی و نژادپرستانه علیه ترامپ نیز باید گفت که شاید این موارد طی رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ به چالشی  برای ترامپ تبدیل شود؛ اما در حال حاضر، خطر جدی برای او محسوب نمی‌شود.

گفتنی است کوهن طی جلسه دیروز گفته بود: با شناختی که از ترامپ دارم، نگرانم که اگر در سال ۲۰۲۰ در انتخابات شکست بخورد، قدرت به صورت مسالمت‌آمیز منتقل نشود!

همه این گمانه‌زنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که خیلی‌ها هم امیدوار هستند با انتشار گزارش مولر و اعمال فشار علیه ترامپ؛ او هم مانند «ریچارد نیکسون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا مجبور به استعفا شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید