تغییر مسیر 33 هواپیمای جنگی روسیه با درگیری هوایی در کشمیر

کدخبر: ۲۷۱۰۷۵
اقتصادنیوز: نبرد جنگنده های هند و پاکستان در آسمان کشمیر باعث تغییر مسیر 33 پرواز روسیه شد
 تغییر مسیر 33 هواپیمای جنگی روسیه با درگیری هوایی در کشمیر

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از اسپوتنیک؛ مسیر 33 پرواز 5 شرکت هواپیمایی روسیه در روز 28 فوریه به دلیل درگیری هند و پاکستان  تغییر کرد.الکساندر یورچیک معاون وزیر راه و ترابری روسیه در این خصوص گفت:«روز 28 فوریه 33 پرواز 5 شرکت هواپیمایی روسیه مسیر پرواز خود را تغییر دادند».

نیروی هوایی پاکستان دو جنگنده نظامی نیروی هوایی هند را که بر اساس ارتش پاکستان، به فضای هوایی در قلمرو تحت کنترل پاکستان وارد شده بودند را مورد اصابت قرار داد.​

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که هدف قراردادن هواپیماهای هندی در کشمیر نمایش «تمایل و آمادگی برای دفاع از خود» بود.

دیرتر مقامات هند اعلام کردند که جنگنده نیروی هوایی پاکستان در نبرد هوایی کشمیر مورد هدف قرار گرفت. در جریان این حادثه، هند جنگنده «میگ-21» خود را از دست داد و خلبان آن مفقودالاثر اعلام شد.

کشمیر منطقه مورد اختلافی است که تقسیم آن بین هند و پاکستان هنوز از لحاظ حقوقی به ثبت نرسیده است.جدایی خواهان در حال مبارزه به خاطر استقلال یا الحاق این سرزمین به پاکستان هستند. دهلی نو مقامات پاکستان را به حمایت از جدایی خواهان مسلح متهم می کند اما اسلام آباد این اتهامات را رد می کند.

بحران کشمیر پس از 14 فوریه شدت پیدا کرد که یک شبه نظامی انتحاری خود را در نزدیکی ستون پلیس نظامی هند منفجر کرد که در نتیجه آن 45 نفر کشته شدند. گروه اسلام گرای موسوم به «جیش محمد» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید