الحوثی: از تصمیم آلمان در تمدید ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان استقبال می کنیم

کدخبر: ۲۷۲۲۴۱
اقتصاد نیوز: رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از تصمیم آلمان در تمدید ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان تمجید کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم،"محمد علی الحوثی" رئیس کمیته عالی انقلاب یمن چهارشنبه شب در صفحه توییتر خود نوشت: ما از مواضع مثبت آلمان در رابطه با تمدید ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان تمجید می‌کنیم و این تصمیم آلمان بر اساس قوانین و توافق‌های بین‌المللی که فروش سلاح و صادرات تجهیزات نظامی به جنایتکاران را منع می‌کند، صورت گرفته است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه اظهار داشت: ائتلاف سعودی با ارتکاب جنایت‌های بشری در یمن ثابت کرد که به قوانین تسلیحاتی پایبند نیست؛ کما اینکه حمایت تسلیحاتی آمریکا و عربستان از تروریست‌ها اثبات کرد که کشورهای مذکور با تروریسم همکاری می‌کنند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در یک نشست خبری در برلین اعلام کرد ممنوعیت صادرات سلاح از این کشور به عربستان سعودی که قرار بود روز شنبه به پایان برسد، به مدت سه هفته دیگر تمدید خواهد شد.

هایکو ماس در خصوص دلایل اتخاذ این تصمیم از سوی دولت آلمان گفت: «ما با توجه به تحولات اخیر یمن تصمیم گرفتیم این ممنوعیت را تا پایان ماه مارس [11 فروردین] تمدید کنیم. بدین ترتیب نه‌تنها تا پایان ماه مارس هیچ مجوز جدیدی برای فروش سلاح به عربستان صادر نمی‌شود، بلکه سلاح‌هایی که قبلاً مجوز فروش آنها صادر شده است نیز به عربستان تحویل داده نخواهد شد.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید