ترامپ مصوبه مجلس سنا را وتو می‌کند

کدخبر: ۲۷۳۶۴۲
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا قصد تا در صورت مخالفت مجلس سنا با برقراری وضعیت اضطراری در مرز‌ جنوبی این کشور از حق وتوی خود برای ساخت دیوار مکزیک استفاده کند.

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛  ترامپ ماه گذشته ضمن اعلام وضعیت اضطراری در مرز آمریکا و مکزیک، ۳.۶ میلیارد دلار از بودجه عمرانی بخش نظامی را به ساخت دیوار مکزیک اختصاص داد. بدین ترتیب بخش اعظم بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری این پروژه که تنها ۱.۴ میلیارد دلار آن توسط کنگره تصویب شده بود، تامین شد.

در مقابل نمایندگان دموکرات‌ طرحی را برای لغو وضعیت اضطراری اعلام شده توسط رئیس جمهوری، ارائه کردند که پس از تصویب در مجلس نمایندگان در انتظار رای‌گیری مجلس سناست. دموکرات‌ها طی روزهای گذشته تلاش‌های زیادی را برای جذب آراء سناتورهای جمهوری خواه انجام داده‌اند.

تلاش‌هایی که موجب واکنش روز چهارشنبه آقای ترامپ شد. او در صفحه توئیتر خود نوشت:« سناتورهای جمهوری‌خواه زیادی به رای‌گیری فردا در مورد وضعیت اضطراری فکر می‌کنند. این خیلی ساده است، امنیت مرزی/عدم جنایت-جور دیگری نباید به این موضوع فکر کرد. ما یک وضعیت اضطراری ملی در مرزمان داریم و مردم کشورمان به خوبی این مساله را می‌دانند!!»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید